hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > غیرحضوری‌شدن مدارس ابتدایی شهرستان‌های قرمز/مدارس اصفهان با وضعیت نارنجی حضوری است

غیرحضوری‌شدن مدارس ابتدایی شهرستان‌های قرمز/مدارس اصفهان با وضعیت نارنجی حضوری است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان از تعطیلی مدارس ابتدایی در شهرستان‌های با وضع قرمز کرونایی خبر داد و گفت: وضعیت شهر اصفهان نارنجی است؛ بنابراین مدارس مقطع ابتدایی و دبیرستان به فعالیت حضوری خود ادامه خواهند داد و در صورت تغییر وضعیت، تصمیمات جدیدی گرفته و اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمدرضا ناظم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ستاد ملی کرونا، تصمیم‌گیری درباره حضوری یا مجازی شدن مدارس را به ستادهای استانی کرونا واگذار کرده و تصمیم ستاد استانی کرونا در اصفهان نیز این است که در شهرستان‌هایی که رنگ‌بندی کرونایی آن‌ها قرمز می‌شود، مدارس ابتدایی به مدت ۱۰ روز تا دو هفته غیرحضوری شود.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه هنوز تصمیمی برای غیرحضوری شدن مدارس مقطع متوسطه گرفته نشده است، ادامه داد: هم‌اکنون مدارس ابتدایی در شهرستان‌های کاشان، آران و نطنز که در وضعیت قرمز قرار دارند، غیرحضوری است اما شهر اصفهان هنوز به شرایط قرمز نرسیده و در وضعیت نارنجی قرار دارد؛ بنابراین مدارس اصفهان فعلاً حضوری است مگر اینکه شرایط جدیدی اتفاق بیفتد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان گفت: بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه که شامل گروه‌های سنی ۱۲ سال به بالا بوده‌اند، تاکنون دو دوز واکسن کرونا را دریافت و آمار واکسیناسیون معلمان هم به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که نوبت تزریق دوز سوم واکسن شأن رسیده هم در حال واکسینه شدن هستند و بیشتر معلمان دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

ناظم‌زاده درباره چشم‌انداز حضوری شدن مدارس نیز یادآور شد: آموزش و پرورش درباره حضوری یا غیرحضوری شدن مدارس تصمیم‌گیرنده نیست؛ البته از حضوری بودن مدارس دفاع می‌کنیم اما تصمیم‌گیری در این باره به عهده ستاد کرونا است که براساس شرایط تصمیم‌گیری می‌کنند. اگر شرایط جامعه به گونه‌ای بود که سلامت دانش‌آموزان و همکاران به مخاطره نیفتد، مدارس حضوری خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد