hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قزوین سه‌شنبه برفی می‌شود

قزوین سه‌شنبه برفی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار سطح زرد خبر داد و گفت: فردا با گذر امواج حاصل از سامانه بارشی شاهد بارش برف و باران در بیشتر نقاط استان قزوین خواهیم بود که این بارندگی در مناطق کوهستانی و سردسیر فقط به شکل برف ظاهر خواهد شد.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از صدور هشدار سطح زرد خبر داد و گفت: فردا با گذر امواج حاصل از سامانه بارشی شاهد بارش برف و باران در بیشتر نقاط استان قزوین خواهیم بود که این بارندگی در مناطق کوهستانی و سردسیر فقط به شکل برف ظاهر خواهد شد. این بارش‌ها صبح فردا 12 بهمن آغاز و اواخر وقت سه‌شنبه به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه نیمه جنوبی و شرقی استان قزوین شاهد بیشترین بارندگی‌ها خواهد بود، اضافه کرد: کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد از نتایج گذر سامانه بارشی جدید خواهد بود که به هم‌استانی‌ها، گردشگران و مسافران توصیه می‌کنیم در ترددهای برون‌شهری و درون‌شهری احتیاط لازم را به عمل آورند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: در ضمن با توجه به بارش برف افراد باید از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت ضروری بودن سفر خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ مجهز کنند و همزمان رعایت نکات ایمنی تردد را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: کوهنوردان و گردشگران از هر گونه صعود به ارتفاعات باید اجتناب کنند؛ چرا که این صعودها خطر جانی و گرفتار شدن در برف را برای کوهنوردان به همراه دارد.

راهداری منتظر انسداد محورهای روستایی باشد

عضو شورای مدیریت بحران استان بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های راهداری و خدمات شهری تأکید کرد و گفت: عوامل راهداری جاده‌ای باید منتظر انسداد و برف‌گرفتگی جاده‌های روستایی به ویژه در گردنه‌ها باشند و به همین خاطر باید تجهیزات مختلف خود برای مقابله با اختلال در تردد و لغزندگی به سطح محورهای مواصلاتی استان بفرستند.

شیخ‌الملوکی افزود: همچنین بخش خدمات شهری شهرداری‌ها هم باید مراقب لغزندگی جاده‌ها به ویژه در شهرهای شرقی و جنوبی استان قزوین باشد و جلوی وقوع حوادث و سوانح رانندگی را در شهرها بگیرد. در ضمن حوزه کشاورزی هم باید خطر سرمازدگی محصولات گلخانه‌ای در نظر گرفته شده و تمهیدات لازم در این بخش هم اندیشیده شود.



وی ادامه داد: در ضمن بر اساس آخرین وضعیت نقشه‌های پیش‌یابی تا آخر وقت امروز وضعیت جوی پایدار است و با توجه به سکون جو احتمال انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و پرتردد وجود خواهد داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد