hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > کمیل قاسمی :گرفتن طلای المپیک بعد از 7 سال هم شیرین است

کمیل قاسمی :گرفتن طلای المپیک بعد از 7 سال هم شیرین است

قهرمانی بعد از خداحافظی! این اتفاقی است که برای کمیل قاسمی رخ داده. این کشتی گیر آزادکار که حدود یک ماه پیش،بعد از شکست در انتخابی تیم ملی مقابل پرویز‌هادی از دنیای قهرمانی کشتی خداحافظی کرد، حالا در اتفاقی غیرمنتظره در آستانه کسب مدال طلای المپیک قرار دارد.
ماجرا از این قرار است که کمیل در المپیک 2012 لندن و در مرحله نیمه نهایی وزن 120 کیلوگرم برابر آرتور تایمازوف ازبک در دو تایم با بدشانسی و در کلینچ شکست خورد. قاسمی سپس در شانس مجدد، رپه‌شاژ ماتوهاین از آلمان را شکست داد و در نهایت ترول دلاگنف آمریکایی را مغلوب کرد تا به مدال برنز المپیک دست یافت اما حالاپس از 7 سال، در بررسی مجدد نمونه تست‌ دوپینگ که توسط کمیته بین‌المللی المپیک صورت گرفت، تست دوپینگ تایمازوف ازبکستانی مثبت اعلام شد و مدال طلای این کشتی‌گیر در المپیک لندن پس گرفته شد. پیش از این مدال نقره داویت مودزماناشویلی گرجستانی در همین وزن هم به دلیل دوپینگ گرفته شده بود. به این ترتیب، باید منتظر اعلام رسمی تغییر رنگ مدال قاسمی از برنز به طلا باشیم.
این کشتی گیر جویباری در خصوص مثبت شدن آزمایش دوپینگ نفرات اول و دوم المپیک لندن در 120 کیلوگرم به خبرنگار «ایران» گفت: «آن طور که مشخص است، مدال طلا طبق مراتبی که دارد به بازنده‌های تایمازوف می‌رسد. من هم چون در بازی ما قبل فینال به او باختم، مدال هم باید به صورت قانونی به من برسد. البته من در المپیک لندن برنز گرفتم ولی دارنده مدال نقره آن مسابقات هم دوپینگش چند ماه پیش اعلام شد.» کمیل که مدال نقره المپیک 2016 ریو را هم در کارنامه خود دارد، درباره اینکه چه احساسی دارد از این که قرار است مدال طلای المپیک به او برسد، چنین پاسخ داد: «طبیعتاً آن مدالی که ورزشکار پای سکو می‌گیرد، لذت دیگری دارد ولی الان بعد از 7 سال هم این اتفاق، خوشحال کننده و شیرین است و امیدوارم نتیجه زحماتم در آن مسابقات را ببینم. غیرمنتظره بود، یک حسی است که تا به حال تجربه‌اش نکرده بودم. آن زمان هم ما در سیستم نابرابری مسابقه دادیم و اگر شرایط به گونه دیگری بود، شاید اتفاق‌های دیگری می‌افتاد. پارسال مدال طلای المپیک 2008 پکن را از تایمازوف گرفتند و الان هم طلای 2012 لندن را. وقتی خبر گرفتن مدال طلای المپیک 2008 او را شنیدم احتمال می‌دادم که ممکن است برای کشتی‌های او در المپیک 2012 هم چنین اتفاقی بیفتد و او دوپینگ کرده باشد.» قاسمی که نقره قهرمانی جهان (2014) و طلا، نقره و برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه اش دارد، حالا با این اتفاق اولین کشتی گیر سنگین وزن تاریخ ایران (آزاد و فرنگی) است که صاحب طلای المپیک می‌شود. او درباره این اتفاق می‌گوید: «کشتی ایران قطعاً نفرات بزرگ و خوبی در سنگین وزن داشته و من در این سال‌ها تلاش کردم که بتوانم پرچم ایران را به اهتزاز دربیاورم. درگیر این رکوردها و آمارها نیستم؛ مهم این بود که من کار خودم را انجام دادم و حالا نتیجه‌اش را بعد از چند سال خواهم دید. حالا هم که این اتفاق افتاده خوشحالم.»او درباره حضورش در برنامه «ستاره ساز» که مسابقه استعدادیابی فوتبال است، چنین توضیح داد: «به دعوت محمدرضا احمدی مجری این برنامه که از دوستانم است، رفتم. آن شب، شب تولد امام رضا(ع) بود و من هم چون افتخار خادمی حرم امام رضا (ع) را دارم، به اتفاق سیدمهدی رحمتی که او هم خادم حرم است، به عنوان میهمان‌های ویژه دعوت شدیم.» کمیل قاسمی در پایان به انتخاب علیرضا دبیر به عنوان رئیس جدید فدراسیون کشتی اشاره کرد: «دبیر قهرمان المپیک و از جنس کشتی امیدوارم حضورش تأثیرگذار باشد.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد