hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تولیدکنندگان عامل شکست آمریکا در تحریم‎‌های حداکثری/ انحصار آفت صنعت خودرو است

تولیدکنندگان عامل شکست آمریکا در تحریم‎‌های حداکثری/ انحصار آفت صنعت خودرو است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهادگران و تولید کنندگان موجب شکست تحریم‌های حداکثری شدند گفت: انحصار در تولید خودرو موجب شده تولید رشد و توسعه قابل ملاحظه‌ای نداشته باشد، این آفتی است که هر صنعتی را به زمین می‌زند.

حجت الاسلام «محمدتقی نقدعلی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی با رهبر معظم انقلاب گفت: موضوع تولید مهمترین موضوع حکمرانی جامعه دینی و نظام اسلامی است که باید مجلس و دولت آن را وجه همت خود قرار دهد. به ویژه اینکه امسال به نام سال تولید و پشتیبانی از تولید و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پشتیبانی و رفع موانع تولید وجه همت مجلس یازدهم از ابتدا بوده است، افزود: برهمین اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس یازدهم به تصویب  رسید تا هر فردی که بخواهد در عرصه اقتصادی، اجتماعی و  فرهنگی فعالیت کند، با ثبت نام در سامانه درنظر گرفته شده بتواند این فعالیت را آغار کرده و سنگ جدیدی پیش پای فعالیت او گذاشته نشود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدم افزود: دولت سیزدهم موضوع مبارزه با فساد و دیپلماسی اقتصادی را به خوبی جلو می‌برد و امروز روابط اقتصادی ایران با دنیا به خصوص کشورهای همسایه در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به سفر رییس‌جمهور به مسکو گفت: اینکه در این سفر توافق شد تا پول ملی دو کشور مبنا مبادله قرار بگیرد اقدام موثر برای شکستن همینه دلاربود. همچنین بالا بردن تراز تجاری بین ایران و روسیه که در گام اول ۱۰ میلیارد دلار است و تقویت ارتباطات با کشورهایی مانند چین و عراق از مواردی است که می‌تواند دل صنعتگر را در افزایش تولید محکم کند.

هدف مذاکرات دولت سیزدهم با طرف‌های غربی، اقتصادی و برداشتن موانع تولید است

نقدعلی با تاکید بر اینکه مذاکرات ۱+۴ هم از جمله موضوعاتی است که دولت سیزدهم برای کمک به رونق تولید کشور در پیش گرفته است، اظهار داشت: این مذاکرات با دید اقتصادی محض و برداشتن موانع تولید در حال انجام است. به عبارتی جمهوری اسلامی ایران طرف غربی و آمریکایی را ملزم می‌کند تا زمانی که تضمین محکم و قانع کننده‌ای برای رفع تحریم‌ها ندهند، توافقی امضاء نخواهد شد. چرا که فردا روزی  ممکن است شخصی مانند ترامپ به همه آن توافقات انجام شده پشت کرده و آن را نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید، اقتصاد و  صنعت در هر سه قوه در حال پیگیری است، عنوان کرد: مجلس با قانون گذاری و دولت با اجرای قوانین و سیستم قضایی هم با جلوگیری از تعطیلی خط تولید برخی از کارخانجات که در گذشته رخ داده بود در عمل برای حمایت از تولید گام‌های مهمی را برداشته‌اند.

این نماینده مجلس با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی اظهار داشت: همانطور که حضرت آقا فرمودند امروز تولید به معنای «جهاد» است و ایستادگی تولیدکنندگان در مقابل حمله دشمنان به اقتصاد کشور در حقیقت جهاد و از بزرگترین عبادتها است.

نماینده مردم خمینی شهر با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب با تولیدکنندگان و فعالان صنعتی گفت: پیام حضرت آقا در این دیدار همانطور که ایشان فرمودند این بود که جهاد کارآفرینان و کارگران در سنگر تولید موجب اعتراف آمریکا به شکست جنگ اقتصادی شده است. البته در این راه باید همه ارکان نظام، سه قوه و مردم برای عمل به نگاه رهبری در تولید باید یکصدا همت کرده و همدل شوند.

 وی درباره میزان نظارت مجلس در اجرای قوانین عنوان کرد: در موضوع نظارتی نمایندگان به صورت فردی و هم به شکل جمعی در قالب تحقیق و تفحص، تذکر، سوال و نظارت میدانی موضوع نظارت را در دستور کار دارند و بسیاری از موانع تولید با همین حضورهای میدانی برطرف می‌شود.

نقدعلی با تاکید بر اینکه اهمیت دادن به تولید باید در همه بخش‌های کشور رخ دهد، یادآور شد: در موضوع خودرو نیز انحصار رخ داده که در عمل موجب شده تولید رشد و توسعه قابل ملاحظه ای نداشته باشد، این آفتی است که هر صنعتی را به زمین می‌زند.

افت کیفیت خودرو نتیجه بی‌توجهی به تولید است

وی ادامه داد: بی توجهی در تولید خودرو سبب شده کیفیت خودروهای داخلی به شدت اُفت کند و به عنوان مثال در یک  تصادف زنجیره‌ای کیسه هوای خودروهای که دچار تصادف شدند باز نشده و تعداد زیادی از مردم کشته و زخمی شوند. البته مجلس قانون مجوز واردات خودرو در قبال صادرات برخی از قطعات را به تصویب رساند که در رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان همچنان در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده است و امیدواریم مجمع با دید بلند این قانون را تصویب کند.

نقدعلی درباره تاثیر زیرساخت‌های کشور برای بهبود تولید در کشور گفت: برای ایجاد شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادیآماده قانونگذاری و اصلاح قوانین هستیم. البته برای ایجاد زیرساخت های صنعتی باید هزینه فایده آن را هم در نظر گرفت و به عنوان مثال می‌توان صنایعی که به آب نیاز دارد در سواحل دریا احداث کرد و مجلس در این باره در بحث قانون گذاری کاملا همراه است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد