hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نماینده مجلس خواستار بخشودگی سود و جرایم وام‌های بانکی شد

نماینده مجلس خواستار بخشودگی سود و جرایم وام‌های بانکی شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خواستار بخشودگی سود و جرایم وام‌های بانکی به ویژه وام‌های کشاورزی، و درنظر گرفتن حداقل مهلت سه ساله برای بازپرداخت این وام‌های کشاورزی شد.

به گزارش خبرنگرا سیاسی ایرنا،  در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی سید حمزه امینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس گفت: در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم ضمن عرض تبریک این ایام که مردم از عمق وجودشان شعارهای مختلف و متفاوتی را فریاد می‌زدند از جمله این شعارها «برادری، برابری حکومت عدل علی» بود و در سایه این حکومت، خدمات بسیار ارزشمند و شایسته‌ای به اقصی نقاط کشورمان ایران عزیز داده شده و مردم قدردان و قدرشناس نعمت‌ها هستند.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس افزود: اما گلایه و نارضایتی مردم از ناعدالتی اجتماعی و از برخی تبعیض‌ها است که موجب شده در جامعه، غنی روزبه‌روز غنی‌تر و فقیر روزبه‌روز فقیرتر شود. این موضوع از جمله ضعف مدیریت برخی از دولت‌ها است که جرات نه گفتن به اطرافیان خود را ندارند و در زیر چتر حمایت برخی از سران بیت‌المال را غارت می‌کنند.

امینی تصریح کرد: انتظار از دولت انقلابی آیت‌الله رییسی این است که شعار انتخاباتی خود که مبارزه با فساد است را با جدیت و قدرت تمام ادامه دهند تا رضایت خدا و خلق خدا حاصل شود.

وی ادامه داد: فشار بی‌امان بانک‌ها، بدهکاران بانکی و نه بدهکاران کلان، آرامش روحی و روانی بدهکاران خٌرد را بر هم زده است. خشکسالی مداوم سال‌های اخیر در این شهرستان‌ها که تنها منبع درآمدشان کشاورزی است باعث شده، شهرستانی‌های عزیز بدهی‌های بانکی‌شان را تسویه نکنند از دولت مردمی درخواست می‌شود در اسرع وقت نسبت به بخشودگی سود و جرایم وام‌های بانکی به ویژه وام‌های کشاورزی اقدام کرده و حداقل سه سال برای بازپرداخت وام‌های کشاورزی مهلت داده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: کمبود آب شرب در روستاهای شهرستان‌های هشترود و چاراویماق که باعث مهاجرت آنها به شهرها می‌شود و همچنین وجود آرسنیک در آب شرب شهر هشترود، سلامتی مردم شهر را تهدید می‌کند از دولت درخواست می‌شود در اسرع وقت نسبت به آبرسانی شهر هشترود و روستاهای تابع اقدام کند.

امینی بیان کرد: نکته قابل توجه در این خصوص این است که سد کلقان چای متعلق به شهرستان‌های هشترود چاراویماق و بستان‌آباد است و دیگران حقی در آب این سد ندارند اگر برخی از مسئولین استانی برای آب این سد خوابی دیده‌اند، خیر باشد مردمان شهرستان‌های هشترود اجازه نخواهند داد که حق مسلم آنها استثمار شود و به نام هشترود چاراویماق و به کام دیگران باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کار خیر تاخیر ثواب نیست، بازنشستگان عزیز سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی ما هستند که یک عمر باعزت و احترام زندگی کرده‌اند و جامعه از وجود با برکت آنها بهره‌مند شده و می‌شوند از دولت و مجلس انقلابی می‌خواهم که نسبت به دائمی کردن قانون همسان‌سازی حقوق این سرمایه‌های ارزشمند اقدام عاجل کنند.

این نماینده مجلس یازدهم یادآور شد: هدایت و گمراهی جامعه به دست معلمان و عالمان آن جامعه است، معلمان شریف و جامعه فرهنگی که سال‌هاست در انتظار قانون رتبه‌بندی نشسته‌اند و اکنون که در صحن علنی مجلس این قانون به تصویب رسیده انتظار می‌رود، دولت نسبت به اجرای قانون رتبه‌بندی فرهنگیان سریعا اقدام کند.

امینی اضافه کرد: شهرستان‌های هشترود و چاراویماق و بخش‌های تابعه از صعب‌العبورترین مناطق استان آذربایجان شرقی هستند که به لحاظ برخورداری از راه‌های آسفالت از میانگین استانی بسیار پایین است، میانگین استانی ۷۶ درصد و هشترود ۵۴ درصد، چاراویماق ۳۳ درصد برخوردار هستند و اکثر روستاهای هشترود به‌ویژه چاراویماق هنوز راه خاکی هم ندارد چه برسد به اینکه به جاده آسفالت شده داشته باشند.

وی تصریح کرد: جاده‌های آسفالت به جهت فرسودگی آسفالت قابل تردد نیستند مانند جاده پرتردد آتش‌بیک که از مناطق گردشگری استان هستند و به جرأت می‌توانم بگویم که بهشت آذربایجان است که چندین سال است که پیگیری می‌شود اما اقدامی نشده است و جاده‌های دیگر استان هم همین وضعیت را دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: از وزیر اقتصاد درخواست می‌شود درخصوص ضمانت‌های بانکی، اسناد املاک روستاها را به جای ضامن کارمند قبول کنند، به ویژه در مورد وام‌های ازدواج جوانان این امر مدنظر قرار گیرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد