hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > وزرا در برابر فشار فرصت طلبان برای انتصابات فامیلی مقاومت کنند

وزرا در برابر فشار فرصت طلبان برای انتصابات فامیلی مقاومت کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامین گفت: به وزرای محترم دولت تاکید می‌کنم در مقابل فشار فرصت طلبان بی ریشه جهت انتصابات فامیلی و بی ریشه حتی به قیمت از دست دادن جایگاه خود مقاومت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سیداحمد آوائی» در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و نطق میان دستور خود گفت: جمهوری اسلامی ایران سیاست خارجی خود را همواره بر پایه اصل استقلال تنظیم کرده است. اما استقلال به معنای عدم ارتباط با کشورها و ملت‌های دیگر نیست. بلکه ارتباط با کشورهای شرقی و غربی باید بر مبنای سه اصل عزت، حمکت و مصلحت انجام شود و این موضوع با غرب‌گرایی و شرق گرایی متفاوت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: دولت باید هوشمندانه تلاش کند تا بر مبنای تحقق حداکثر منابع ملی نسبت به تنظیم روابط با همسایگان و دیگر کشورها اقدام کند. البته مهمترین مولفه قدرت در سیاست خارجی مشروعیت داخلی است بر همین اساس باید با گفت‌وگو با نخبگان داخلی طرز تفکرهای مختلف به سوی ایجاد اجماع داخلی در جهت حل مشکلات کشور گام برداریم.

نماینده مردم دزفول درمجلس ادامه داد:  به وزرای محترم دولت تاکید می‌کنم در مقابل فشار فرصت طلبان بی ریشه جهت انتصابات فامیلی و بی ریشه حتی به قیمت از دست دادن جایگاه خود مقاومت کنند.

وی تاکید کرد: ناکارآمدی خودورسازان داخلی بلای جان ملت شده است و  یکی از عوامل متعدد تصادفات و تلفات جاده‌ای ایمنی پایین و کیفیت نازل خودروهای داخلی است. سوال این است که آیا در شان خانواده‌های شریف ایرانی استفاده خودرو بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان است که از آن به عنوان ارابه مرگ یاد می‌کنند؟!

آوایی یادآور شد: خودروسازان به واسطه حمایت‌های بی ضابطه دولت‌ها صحنه‌های وحشتناک تصادفات جاده‌ای را می‌بینند و شانه از مسوولیت خالی می‌کنند و تنها راه حل این موضوع خصوصی سازی شرکت‌های خودروسازی و  دادن اجازه برای واردات خودروهای با کیفیت با تعرفه‌های منصفانه  است. چرا که در نهایت منجر به بالا رفتن کیفیت و پایین آمدن قیمت در صنعت خورو سازی کشور خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع احتساب خدمت کارگزاران دولت در مناطق جنگی گفت: حضور داوطلبانه  مورد موافقت فرماندهی معظم کل قوا قرار گرفته است، اما متاسفانه منجر به صدور گواهی ایثارگری داوطلبانه نشده است و از ستاد کل نیروهای مسلح تقاضا دارم، این گواهی را جهت بهره مندی از امتیازات ایثارگری کارکنان دولت در مناطق جنگی صادر کنند.

نماینده مردم دزفول در مجلس خطاب به رییس جمهور اظهار کرد: شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی و دانش بنیان را دریابید،در این شرایط بحران اقتصادی این شرکت‌ها که نقش ویژه‌ای در ایجاد اشتغال دارند. ولی به دلیل مقررات دست و پاگیر دستگاه‌های دولتی به ویژه سازمان‌های تامین اجتماعی، امور مالیاتی و تعزیرات با فشار شدید مواجه شده‌اند و این همان خودتحریمی است که مکمل تحریم‌های خارجی است.

وی ادامه داد: تقاضا دارم پشتیبانی و حمایت از این مجموعه‌ها را در برنامه جدی دولت قرار بدهید در غیر این صورت همین میزان اشتغال نیز نابود خواهد شد.

آوایی با اشاره به وضعیت فرهنگیان یادآور شد: شایسته نیست این قشر فرهیخته تحت فشارهای شدید معیشتی قرار داشته باشند و دولت باید لایحه رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان را با جدیت دنبال کرده و اجرایی نماید.

نماینده مردم دزفول در مجلس با بیان اینکه مردم ایران سالهاست با تنگناهای شدید مواجه هستند و  سفره مردم روزبه روز کوچکتر می‌شود، عنوان کرد: دولت محترم باید توجه نمایدکه زمان ارائه راهکاری‌های سطحی و ناموفق قبلی به سر آمده است و کشور اکنون نیازمند اخذ تصمیمات اساسی در زمینه اقتصاد، سیاست و فرهنگ است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در مورد خوزستان تاکید کرد: مردم شریف خوزستان با وجود منابع سرشار آب تشنه هستند، برخی تشنه آب شُرب و برخی نیازمند آب کشاورزی و دامداری. اما حق این مردم  مظلوم و مقاوم که هشت سال در برابر دشمن ایستادگی کردند تشنگی نیست. چرا که در این شرایط سخت اقتصادی کشاورزان و دامداران استان خوزستان که نقش بسزایی در تامین غذای کل کشوردارند، طی خشکسالی سال ۱۴۰۰متحمل خسارات خانمان سوز شده و با وجود تذکرات اینجانب مبنی برتامین و پرداخت خسارات، تاکنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

وی در ادامه افزود: برای جلوگیری از تکرار بحران آب، به سرعت باید عملیات احداث دو سد سردشت و شیرین آب در دزفول به عنوان دو منبع تامین آب شُرب و کشاورزی وارد فاز اجرایی شود و در صورت عدم پیگیری این‌موضوعات، شاهد تکرار بحران های اجتماعی در کشور و علی الخصوص در خوزستان خواهیم بود.

آوایی خاطرنشان کرد: عدم تکمیل محور باند دوم ملاثانی شوشتر دزفول و تعریض جاده محمد ابن جعفر طیار علیه السلام به دلیل قطره چکانی بودن اعتبار مصوب، این محورها را به قتلگاه تبدیل کرده است و  وزیر محترم راه و شهرسازی می‌خواهم جهت تکمیل جادهای مذکور، دستورات لازم را صادر کنند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد