hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > قانون جهش تولید مسکن در مرحله اجرا است

قانون جهش تولید مسکن در مرحله اجرا است

نائب رئیس مجلس گفت: قانون جهش تولید مسکن تصویب و اعتبارات آن لحاظ شده است و ثبت‌نام آن در حال انجام است، حتی برای جوانان مجرد ذکور نیز این امکان را فراهم کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «ابراهیم عزیزی» در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به هیأت رییسه مجلس گفت: نمایندگان در مجلس یازدهم مصوباتی مهم از جمله قانون مالیات بر خانه‌های خالی به منظور حل مشکل مسکن، قانون تبدیل وضعیت ایثارگران که مورد تأکید نمایندگان و خانواده ایثارگران است را به تصویب رساندند. اما بعد نظارتی مجلس در این قوانین بسیار ضعیف است و به کارخانه تولید قانون، بدون نظارت و اجرا تبدیل شده‌ایم. چرا که قانون بدون ضمانت اجرایی راه به جایی نمی‌برد.

«عبدالرضا مصری» نایب رییس مجلس که ریاست صحن را بر عهده داشت درپاسخ به تذکر این نماینده گفت: در برخی از قوانین تصویب شده مجلس برای تدوین آیین‌نامه اجرایی به دولت مهلت داده که برای برخی از آنها به همکاری و هماهنگی نهادهای متعددی نیاز است و همین موضوع موجب طولانی شدن برخی از آنها شده است.

وی افزود: اختیار مجلس در تذکر، سوال و اخطار به وزرا و رییس جمهور است، چنانچه نمایندگان سوال، تذکر و اخطاری داشته باشند و هیأت رییسه آن را در دستور کار قرار ندهد، تذکر آقای عزیزی وارد است اما مجلس مجری قانون نیست و قوه مجریه این وظیفه را برعهده دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تاکید کرد: قانون جهش تولید مسکن تصویب و اعتبارات آن لحاظ شده است و ثبت‌نام آن در حال انجام است، حتی برای جوانان مجرد ذکور نیز این امکان را فراهم کرده‌اند.

مصری خاطرنشان کرد: در زمینه اخذ مالیات بر خانه‌های خالی باید سامانه‌ای تهیه می‌شد. البته بسیاری از قوانین در حال انجام هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد