hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تداوم ستاره سازی در سایپا

تداوم ستاره سازی در سایپا

تیم ملی ایران با بازیکنان جوان و باتجربه خود موفق شد به جام جهانی 2022 قطر عود کند.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی  پنجشنبه شب مقابل عراق موفق به کسب پیروزی شد که حضور بازیکنان پرورش یافته سایپا و تاثیر آن بر صعود ایران به جام جهانی قطر به عنوان اولین تیم آسیایی، از دید هیچ یک از اهالی فوتبال پوشیده نماند. 

در همین مصاف آخر تیم ملی ایران مقابل عراق، بازیکنانی مانند کریم انصاری فرد یکی از کاپیتان های تیم ملی، کاوه رضایی، علی قلی زاده و مهدی ترابی حضور داشتند که تمام آنها در بستر تیم های پایه فوتبال سایپا رشد کرده و به ستاره های امروز مبدل شدند. حتی در این بین نام محمد حسین کنعانی زادگان نیز به چشم می خورد که بی شک سایپا در بازگشت مجددش به تیم ملی کشور بی تاثیر نبود. گرچه در این دیدار جای خالی بازیکنانی چون الله یار صیاد منش، امیرحسین حسین زاده، سید مجید حسینی نیز ساخته و پرداخته این باشگاه بودند و در لیست تیم ملی به چشم می خوردند نیز حس می شد.

قاب عکس تیم ملی، بی تردید نزدیک ترین تصویر از واقعه ورزشی کشور بود که در آن حضور پررنگ سایپایی ها حس می شد و چه بسیارند تصاویری از آلبوم افتخارات ورزش این مرز بوم که با نقش سایپایی ها در رشته های مختلف ورزشی مزین شده است.

این مسیر در سایپا همچنان ادامه دارد به شکلی که شاکله اصلی تیم فوتبال سایپا در حال حاضر، ترکیبی از بازیکنان جوان و آینده دار است و گواه این موضوع حضور علیرضا صفری از تیم فوتبال جوانان سایپا در آخرین دیدار لیگ دسته یک مقابل رایکای بابل و شانس عیارسنجی و عرض اندام در کنار بزرگسالان این باشگاه است.
با نگاهی به تیم های پایه نارنجی پوشان و حضور ۳ تیم از ۴ تیم باشگاه در صدر جدول رده بندی می توان اذعان داشت که انتخاب بیاتی نیا به عنوان مدیر آکادمی اقدامی هوشمندانه بود که در نهایت منجر به صدرنشینی تیم های نونهالان، نوجوانان و امیدها در لیگ پایه شده است و تداوم راه سایپا در مسیر بازیکن سازی برای تیم های ملی.
این راه ادامه دارد و قطعا در آینده ای نزدیک امثال صفری ها بازهم در مسیر جام های جهانی بعدی در ترکیب ایران خواهند بود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد