hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۱۳ هزار نفر از خدمات بیمارستان صحرایی در شهرستان زیرکوه بهره‌مند شدند

۱۳ هزار نفر از خدمات بیمارستان صحرایی در شهرستان زیرکوه بهره‌مند شدند

فرمانده مرکز بهداری رزمی شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: بیش از ۱۳ هزار نفر در شهرستان مرزی زیرکوه از خدمات رایگان بیمارستان ویژه و تخصصی صحرایی ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه بهره‌مند شدند.

سرهنگ علیرضا سرگزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان صحرایی ثامن‌الائمه یکی از برنامه‌های جانبی رزمایش بزرگ حضرت فاطمه زهرا (س) بود که از روز شنبه هفته گذشته در منطقه عمومی شاهرخت شهرستان زیرکوه برای ارائه خدمات رایگان به مردم برپا شد.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان ۳۰ روستا را زیر پوشش قرار داد گفت: در این مدت ۵۰۰ عمل جراحی کوچک و بزرگ نیز در این بیمارستان برای روستاییان محروم منطقه انجام شد.

فرمانده مرکز بهداری رزمی شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران بیان کرد: درمان و تجویز عینک از دیگر اقدامات تشخیصی و درمانی در این بیمارستان بود که نمره چشم هزار نفر از روستاییان منطقه گرفته شد و طی ۲ هفته آینده عینک مورد نیاز این افراد به‌صورت رایگان ارسال خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۲۰ نفر از افرادی که نیاز به عمل جراحی تخصصی‌تر داشتند به بیمارستان‌ قاین اعزام شدند و عمل جراحی رایگان برای آنان انجام شد.

سرهنگ سرگزی گفت: دیدار با خانواده ۱۴ شهید روستای شاهرخت و انجام ۳۵۰ متر دیوارنویسی از دیگر انجام شده در این منطقه است.

وی اظهار داشت: سپاه در ماموریت‌های ذاتی خود و توجه ویژه به محرومیت‌زدایی و درمان نیازمندان و محرومان بسیار خوب عمل کرده و در منطقه مرزی زیرکوه هم با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی اقدامات خوبی در زمینه بهداشت و درمان مردم این منطقه انجام شد.

مرحله نهایی رزمایش ترکیبی - امنیتی قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه در منطقه عمومی و مرزی شاهرخت خراسان جنوبی برگزار شد.

هدف از برگزاری این رزمایش تقویت و ارتقای آمادگی‌های رزمی و دفاعی یگان‌های نیرو برای مقابله با تهدیدات احتمالی و مقابله با گروهک‌های تروریستی - تکفیری همچنین انتقال تجربه به نسل جدید نیروهای سپاه پاسداران عنوان شد.

این رزمایش هفت روزه در منطقه‌ای به وسعت تقریبی ۵۰۰ کیلومتر مربع برگزار شد و واحدهای پهپادی، هوانیروز، زرهی، توپخانه و فاوا و یگان‌های پیاده و تکاوری همراه با واحدهای جنگ الکترونیک، عملیات ترکیبی مقابله با تهدیدات تروریستی احتمالی را تمرین کردند.

رزمایش سپاه برنامه‌های جانبی هم داشت از جمله بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان زیرکوه برپا شد.

شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زیرکوه در فاصله ۱۵۸ کیلومتری بیرجند و مجاورت کشور افغانستان قرار دارد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد