hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بهترین روش نظافت منزل چیست؟

بهترین روش نظافت منزل چیست؟

نظافت منزل کار مشکلی است اما اگر منابع مناسب به کار برید و کمی برنامه ریزی داشته باشید، می توانید مدت زمان تمیزکاری را به حداقل برسانید.


نظافت منزل کار مشکلی است اما اگر منابع مناسب به کار برید و کمی برنامه ریزی داشته باشید، می توانید مدت زمان تمیزکاری را به حداقل برسانید. در اینجا روش هایی که کارشناسان و نظافت کار های حرفه ای به کار می برند که می توانند نظافت منزل شما را به سرعت انجام دهند، آورده ایم. با به کاربردن این نکات و ترفندها می توانید در کمترین زمان به نظافت منزل و نظافت راه پله خانه خود برسید.

اگر می ‌خواهید زمان نظافت خانه خود را کاهش دهید، باید بیشتر اوقات آن را تمیز نگه دارید. هر دو هفته یک بار نظافت منزل را به صورت کامل انجام دهید.

  • زمان نظافت روش از بالا به پایین و از چپ به راست را به کار برید. به این معنا که در تمیزکاری اتاق، اول میز پذیرایی را پاک نکنید و بعد به سراغ تمیز کردن پرده ها بروید. همیشه از بالای اتاق شروع کنید، مانند گردگیری لوستر و پنکه سقفی، که به دوباره کاری نیفتید زیرا گرد و غبار پرده و لوستر روی میز تازه تمیز شده شما می نشیند.
    همچنین تمیز کردن از چپ به راست باعث می شود که تمیزکاری به ترتیب از جایی به جای دیگر انجام شود تا کل اتاق تمیز شود و از دوباره کاری جلوگیری گردد.
  • اگر می ‌خواهید زمان نظافت منزل خود را کاهش دهید، باید بیشتر اوقات آن را تمیز نگه دارید. هر دو هفته یک بار نظافت منزل را به صورت کامل انجام دهید. در این صورت ظاهر زیبای خانه خود را حفظ می کنید و از کار طولانی و سخت نظافت منزل راحت می شوید. توصیه می شود به ‌جای راه های نظافت سریع، روش های نگهداری از نظافت را هم دنبال کنید.
  • در نظافت منزل دوراندیش باشید. بهترین راه برای تمیز نگه داشتن خانه این است که جلوی برخی مشکلات را قبل از آنکه شروع شوند، بگیرید. به طور نمونه، می توانید هر بار که دوش می‌گیرید، شوینده دوش را روی آن اسپری کنید. در این صورت از تجمع کثیفی در حمام جلوگیری می کنید و نیازی به پاک کردن دوباره نیست.

نظافت منزل

موارد مهم در نظافت منزل کدامند؟

  • برای تمیزی و درخشندگی حرفه ای پنجره ها، یک قطره صابون ظرفشویی را در یک گالن آب بریزید. یک پارچه میکروفیبر را با آن مرطوب کنید و روی شیشه را پاک کنید. هنگام پاک کردن با پارچه، از حرکات افقی و از بالا به پایین استفاده کنید. پنجره را با مالش دایره‌ای و با روزنامه یا حوله کاغذی تمیز نکنید، زیرا رگه‌هایی به جا می گذارد. در پایان از ابزار شیشه پاک کن با تیغه ‌های لاستیکی استفاده کنید. تیغه را از بالا به پایین بکشید و هر بار در پایین آن را پاک کنید.
  • تمیزی و درخشندگی پنجره ها، از موارد مهم در نظافت منزل است. یک قطره صابون ظرفشویی را در یک گالن آب بریزید. یک پارچه میکروفیبر را با آن مرطوب کنید و روی شیشه را پاک کنید. هنگام پاک کردن با پارچه، از حرکات افقی و از بالا به پایین استفاده کنید. پنجره را با مالش دایره‌ای و با روزنامه یا حوله کاغذی تمیز نکنید، زیرا رگه‌هایی به جا می گذارد. در پایان از ابزار شیشه پاک کن با تیغه ‌های لاستیکی استفاده کنید. تیغه را از بالا به پایین بکشید و هر بار در پایین آن را پاک کنید.
  • چربی ها به ناچار روی کابینت های آشپزخانه، به خصوص کابینت های بالای اجاق گاز یا کنار آن، جمع می شوند. می توانید با یک پاک کننده چربی یا مواد شوینده استاندارد ظرفشویی، چربی روی کابینت ها را از بین ببرید.
    حدود 30 گرم ماده شوینده را با 4.5 لیتر آب ولرم مخلوط کنید. آن را با یک اسفنج یا پارچه تمیز روی کابینت کشیده و چربی آن را تمیز کنید. مطمئن شوید که به روکش کابینت آسیبی وارد نکرده یا رنگ آن را تغییر نمی دهد. سپس با یک اسفنج دیگر و آب گرم پاک کنید. برای لکه های سخت تر که با مواد شوینده پاک نمی شوند، جوش شیرین را با آب مخلوط کنید.
  • بهداشت حمام در نظافت منزل از موارد مهم است. در حمام هایی که تهویه مناسبی ندارند کپک به وجود می آید زیرا آب پس از استحمام روی دیوارها باقی می ماند. پراکسید هیدروژن را در یک بطری اسپری ماشه ای بریزید و روی کپک بپاشید، بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند تا قارچ را از بین ببرد.
    جهت جلوگیری از بازگشت کپک، در هنگام دوش گرفتن فن تهویه را روشن کنید. وقتی کارتان تمام شد، چند دقیقه وقت بگذارید و آب را از روی کاشی های دیوار و دوش خشک کنید.



بهترین روش برای نظافت راه پله کدام است؟
جهت نظافت پله های سنگی منزل، همیشه تمیز کردن را از بالای راه پله شروع کنید و به سمت پایین پله ها ادامه دهید. ابتدا از برس برای جارو کردن خاک و کثیفی پله ها استفاده کنید. آشغال های هر پله را توی خاک انداز و داخل زباله دان بریزید. یک به یک از پله ها پایین بروید و آنها را تمیز کنید.
سپس برای پاک کردن لکه های روی پله های سنگی از محلول رقیق پاک کننده های شیمیایی یا محلول آب ولرم و جوش شیرین استفاده کنید.
در تکمیل نظافت منزل، اگر برای نظافت پله های سنگی نیاز به لایه برداری وجود داشته باشد، از محلول جوهر نمک استفاده نمایید. محلول جوهر نمک لکه های موجود روی پله های سنگی را پاک می کند ولی برخی اوقات نیاز به پولیش و کفسابی راه پله ساختمان وجود دارد. کفسابی باعث از بین رفتن لکه های قوی شده و پله ها را براق و درخشنده می کند.


برای پولیش پله ها ابتدا نظافت راه پله را به صورت کامل انجام دهید. سپس با دستگاه ساب روی سنگ ها را پولیش کنید. پس از پایان کار با یک دستمال مرطوب، پودر های ساب سنگ را از روی پله پاک کنید.

برای نظافت پله های چوبی، ابتدا گرد و غبار و زباله های پله ها را جارو کنید. از بالای پله شروع کرده و به سمت پله های پایین حرکت کنید. می توانید از محلول رقیق شده مایع ظرفشویی در آب به عنوان یک پاک کننده نسبتا ملایم استفاده کنید. از پاک کننده های قوی یا ابزار ساینده استفاده نکنید، زیرا این کار می تواند به روکش چوب شما آسیب برساند و درخشش آن را از بین ببرد.
تمیزی پلکان از موارد مهم در نظافت منزل است. در مرحله آخر برای درخشش پله های چوبی در داخل منزل یک محلول براق کننده چوب به پله ها بمالید. برای تکمیل نظافت پله های چوبی خارج ساختمان، مقداری مواد یا رنگ ضد آب روی پله ها بمالید تا مقاومت راه پله در برابر آب زیاد شده و دوام بیشتری پیدا کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد