hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افزایش ۴۰ درصدی آمار بستر‌ی‌های کرونا در اصفهان/ چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم

افزایش ۴۰ درصدی آمار بستر‌ی‌های کرونا در اصفهان/ چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نسبت به ابتدای هفته گذشته آمار بستری‌ها با رشد ۴۰ درصدی و میزان تست‌های مثبت افزایش ۲ برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، زنگ اُمیکرون با کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی به صدا درآمده و در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌ها و دریافت نکردن نوبت سوم واکسن، ورود به روزهای تلخ کرونایی دور از انتظار نیست.

پژمان عقدک با اشاره به افزایش 40 درصدی بستری‌ها نسبت به ابتدای هفته گذشته اظهار داشت: طبق آمار تعداد بستری‌ها در بیمارستان به 369 نفر و تعداد افراد در بخش مراقبت های ویژه به 52 نفر رسیده است.

وی افزود: همچنین آمار افراد سرپایی نیز افزایشی بوده و نسبت به ابتدای هفته گذشته میزان تست‌های مثبت افزایش 2 برابر داشته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد افرادی که با علائم سرماخوردگی جواب تست‌شان منفی است، بیان کرد: این افراد با علائم سرماخوردگی باید خود را قرنطینه کنند و از ارتباط با افراد مسن، افراد واکسن نزده، کودکان و افراد با سیستم ایمنی ضعیف پرهیز کنند و این علائم را اُمیکرون به حساب آورد. درصورت ادامه علائم پس از 3 تا 5 روز و یا شدت علائم و تب بالا و سرفه، حتماً به پزشک مراجعه کنند.

عقدک با اشاره به اینکه متاسفانه طرح هوشمند رهگیری مبتلایان در سطح ملی فعال نشد، تصریح کرد: اختیاری به استان‌ها داده شده تا با امکانات و شرایط هر استان کنترل هوشمند انجام دهند. سامانه‌ای که مرکز بهداشت استان در اختیار دارد، در حدود ادارات و کارمندان آنها  است که اکنون در ستاد استانی کرونا تا حدودی قابل پیگیری است.



وی با بیان اینکه اُمیکرون همه گروه‌های سنی از جمله کودکان را ممکن است درگیر کند، گفت: توصیه ستاد ملی کرونا برای واکسیناسیون گروه سنی 5 تا 11 سال بوده و فعلاً سنین 9تا 11 سال واکسینه می شوند. بهتر است خانواده‌ها برای دریافت واکسن کودکان در این رنج سنی اقدام و واکسن سینوفارم یا پاستو کووک را به فاصله زمانی یک ماه دریافت کنند و ایمنی را برای کودکان و خانواده خود به ارمغان آورند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: متاسفانه در کل کشور نزدیک 6 میلیون و  در استان اصفهان حدود 500 تا 600 هزار نفر هنوز برای دریافت واکسن اقدام نکردند که بهتر است با تغییر رویه آثار سویی برای خود، خانواده و جامعه به بار نیاورند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد