hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > تفاوت های ساعت هوشمند نسبت به ساعت های معمولی

تفاوت های ساعت هوشمند نسبت به ساعت های معمولی

تفاوت های ساعت هوشمند نسبت به ساعت‌های معمولی در چیست؟ به نظرتان به چه ساعت‌هایی هوشمند می‌گویند؟ اصلاً عملکرد اصلی ساعت‌های هوشمند چیست؟ چرا باید ساعت هوشمند بخریم؟ ساعت هوشمند چه کارایی دارد؟

تفاوت های ساعت هوشمند نسبت به ساعت‌های معمولی در چیست؟ به نظرتان به چه ساعت‌هایی هوشمند می‌گویند؟ اصلاً عملکرد اصلی ساعت‌های هوشمند چیست؟ چرا باید ساعت هوشمند بخریم؟ ساعت هوشمند چه کارایی دارد؟ خب شاید شما هم نام ساعت هوشمند به گوشتان خورده باشد و می‌خواهید بدانید به چه ساعتی، ساعت هوشمند گفته می‌شود؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا تفاوت ساعت هوشمند را با ساعت‌های مچی معمولی بدانید. 

ساعت هوشمند سامسونگ به شما در انجام کارهای روزمره و کنترل گوشی تلفن همراه خود کمک می‌کند. شما می‌توانید بخش‌های مختلف گوشی هوشمند خود را از طریق ساعت هوشمند کنترل کنید. علاوه بر آن می‌توانید از طریق ویژگی‌های ورزشی و سنسورهای داخلی این ساعت‌ها، سلامت بدن و میزان فعالیت‌های فیزیکی خود را در طول روز زیر نظر بگیرید.

تفاوت های ساعت هوشمند نسبت به ساعت های معمولی 

برای آنکه بخواهیم به‌صورت مختصر تفاوت ساعت‌های هوشمند را با ساعت‌های معمولی بیان کنیم، می‌توان آن را به تفاوت بین تلفن‌های معمولی و موبایل نسبت داد! ساعت‌های معمولی فقط زمان و نهایتاً تاریخ را به ما نشان می‌دهند. حتی اگر از بهترین انواع ساعت دیجیتال استفاده کنید، نهایتاً می‌توانید از کورنومتر و آلارم ساعت استفاده نمایید. پس ساعت معمولی هم مثل تلفن‌های معمولی امکانات خاصی ندارند؛ اما ساعت‌های هوشمند همانند یک تلفن موبایل هستند و امکانات بسیاری دارند. 

ساعت هوشمند مردانه

ساعت‌های هوشمند چه امکاناتی دارند؟ 

ساعت‌های هوشمند دارای امکانات متعددی هستند. هر ساعت هوشمند بر اساس نوع، برند و قیمت، دارای امکانات مختلفی است. برای مثال برخی انواع ساعت هوشمند گران‌قیمت همانند اپل واچ، امکان دسترسی به پیام‌های متنی یا برخی اپلیکیشن‌ها را از روی ساعت برای کاربران فراهم می‌کنند. از برخی می‌توان برای ارسال پیام‌های صوتی کوتاه استفاده کرد. برخی دیگر دارای امکانات بسیار تخصصی درزمینهٔ ورزش هستند. به‌این‌ترتیب می‌توانید متوجه شوید که در طول روز چقدر راه رفته‌اید، چقدر کالری سوزانده‌اید و ضربان قلبتان تا چه میزانی افزایش داشته است. برخی دیگر روند خواب، میزان استرس، تپش قلب و اطلاعات بسیار مفیدی از بدنتان را جمع‌آوری می‌کنند و در نموداری بسیار دقیق  به شما ارائه می‌دهند. 

درگذشته ساعت‌های هوشمند کارایی چندانی نداشته و بسیار به گوشی موبایل وابسته بودند؛ اما این روزها در ساعت‌های هوشمند از پردازنده و حافظه مستقل استفاده می‌شود. این یعنی یک ساعت هوشمند را می‌توان به‌صورت مستقل استفاده کرد. حتی اکثر آن‌ها از سیستم‌عامل مختص به خودشان استفاده می‌کنند. در ساعت‌های هوشمند گران‌قیمت از سنسورهای بسیار حساس همانند دماسنج، شتاب‌سنج، ارتفاع‌سنج، قطب‌نما و حسگر ضربان قلب استفاده‌شده است. برخی انواع آن‌ها دارای دوربین اختصاصی هستند و صفحه نمایشگر لمسی بسیار حساس و قدرتمند دارند. از برخی آن‌ها می‌توان برای مکالمه تصویری و صوتی استفاده کرد. ماشین‌حساب، بلوتوث، GPS و مسیریابی، بلندگو و میکروفون هم جزو سایر قابلیت‌هایی هست که روی یک ساعت هوشمند قرار دارد. 

ساعت هوشمند را می‌توان به‌عنوان یک ساعت ساده نیز استفاده کرد. البته همانند ساعت‌های معمولی و قدیمی، لازم نیست که همیشه از یک صفحه ساعت استفاده کنید. در اصل می‌توانید با کمک بخش تنظیمات ساعت، صفحه ساعتی که می‌بینید را از حالت آنالوگ به دیجیتال و به طرح‌های مختلف تغییر دهید. به‌این‌ترتیب دیگر از تماشای یک صفحه ساعت خسته نمی‌شوید و می‌توانید در هرلحظه یک ساعت جدید داشته باشید! 

مزایای ساعت هوشمند 

ساعت هوشمند دارای امکانات بسیاری است. این ساعت می‌تواند برای سلامت بسیار مفید باشد. افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند، می‌توانند ضربان قلب خودشان را کنترل کنند. افرادی که به دنبال تناسب‌اندام هستند می‌توانند روی روند کاهش وزن و حفظ سلامت فیزیکی خود نظارت داشته باشند. این ساعت به افرادی که دغدغه شغلی بسیاری دارند و در هرلحظه باید با افراد مختلف در تماس باشند گزینه مناسبی محسوب می‌شود. 

در حقیقت یک ساعت هوشمند به شما کمک می‌کند تا بدون آنکه بخواهید گوشی خودتان را از جیبتان بیرون بیاورید، نوتیفیکیشن‌های موبایلتان را دریافت کنید. برخی برنامه‌ها را اجرا نمایید و به افراد مختلف پیام دهید. در محیط‌های شلوغ همانند متروکه ترجیح می‌دهید گوشی موبایلیتان را از جیب یا کیف خود بیرون نیاورید، ساعت هوشمند به شما کمک می‌کند تا از وضعیت نوتیفیکیشن‌ها مطلع باشید. در کنار تمامی این مزایا باید اضافه کنید که ساعت هوشمند واقعاً ظاهری شیک و سبک دارد و می‌توانید در هرلحظه ظاهر آن را تغییر دهید. 

ساعت هوشمند گرد

معایب ساعت هوشمند 

 

برخی انواع ساعت هوشمند قیمت بسیاری دارند و این موضوع جزو ایرادات ساعت هوشمند به‌حساب می‌آید. یعنی یک ساعت هوشمند عالی با امکانات کامل قیمت بسیاری دارد و بهایی بیش از قیمت یک گوشی معمولی را برای آن باید بپردازید. باوجودآنکه ساعت‌های معمولی نیز با باتری کار می‌کنند؛ اما باتری ساعت معمولی شاید تا مدت 1 سال یا بیشتر برایتان کار کند؛ اما باتری ساعت هوشمند در هر یک یا دو روز به شارژ مجدد نیاز دارد. بسیاری از افراد حتی فراموش می‌کنند که گوشی خودشان را مدام شارژ کنند، حال چه برسد به ساعت هوشمند! ساعت‌های هوشمند به‌سرعت آسیب می‌بیند و در معرض آسیب‌های فیزیکی مختلف ازجمله ضربه، رطوبت، آب و ... هستند. به همین خاطر امکان خرابی بسیاری در مقایسه با ساعت‌های معمولی دارند. بسیاری از افراد نیز بر این باور هستند که ساعت‌های هوشمند ازنظر استایل و ظاهر، برای سبک‌های کلاسیک مناسب نیست. 

در پایان

خب به‌صورت کامل با ساعت‌های هوشمند آشنا شدید. نظر شما درباره استفاده از ساعت‌های هوشمند چیست؟ آیا به نظرتان بهتر نیست این نوع ساعت‌ها به‌صورت کاملاً مستقل عمل کنند و نیازی به موبایل نداشته باشند؟ 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد