hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آموزش کاشت درخت به

آموزش کاشت درخت به

برای تکثیر و کاشت درخت به باید اطلاع مهمی درباره این درخت آشنایی داشته باشید به عنوان نحوه کاشت، آبیاری و دیگر نکات مراقبتی باید به درستی مورد مورد توجه قرار گیرد. ما در این مطلب نحوه کاشت صحیح این درخت را بیان خواهیم کرد.

دما، رطوبت، بستر خاک، نور و آبیاری از مهم ترین نکاتی هستند که در پرورش درختان باید به آن توجه شود. در کاست درخت به نیز تمام این نکات دارای اهمیت می باشند و باید به درستی مورد استفاده قرار بگیرند. به طور کلی در کاشتن این درخت می توانید از روش کاشتن بذر و قلمه زدن استفاده کنید که بیشتر قلمه زدن برای انجام این کار توصیه می شود در ادامه بیشتر با شیوه کاشت درخت به آشنا خواهید شد.


کاشت درخت به:

روش قلمه زدن یکی از روش های رایج برای کاشتن درختان است که در تکثیر درخت به نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ساقه ای که برای قلمه زدن انتخاب کرده اید را باید از ساقه های مناسب درخت انتخاب کنید که دارای انعطاف مناسبی باشند و همچنین بهتر است این کار را در فصل مناسب آن انجام دهید.

اواسط تابستان زمان مناسبی برای انجام این کار است ساقه مناسب برای انجام این کار نیز باید دارای ۱۲-۱۵ سانتی متر طول داشته باشد. ساقه را به قمستی از تنه درخت که برای قلمه زدن انتخاب کرده اید گره بزنید و به این وسیله آن را متصل کنید.

بیشتر بخوانید: 

آموزش کاشت درخت کاج

آموزش کاشت درخت انار و شرایط نگهداری از آن

چگونه درخت انار را در گلدان پرورش دهیم ؟ + آموزش

آموزش پیوند درخت گردو و نکاتی که باید بدانید

روش تکثیر ریحان و نکاتی برای پرورش آن

اگر قصد دارید تا کاشتن درخت به را به صورت بذر انجام دهید باید اوایل بهار را برای این کار انتخاب کنید و باید بذرهای مناسب را از میوه های استفاده کنید. بذرها را به خوبی بشویید و با دستمالی مرطوب خشک کنید برای انجام این کار بهتر است تا از بذرهای تازه استفاده نمایید.

خاک و بستر مناسب برای کاشت این محصول خاکی حاوی شن و خاک رس است همچنین باید توجه داشته باشید که در این خاک نباید از آهک استفاده کنید. درخت به در برابر شوری خاک بستری دارای مقاومت بیشتری نسبت به سایر درختان است.



درخت به را در مناطق گرمسیر، سردسیر و معتدل کشت می کنند و دما مناسب برای این کار نیز باید تا -۷ درجه سانتی گراد است. روش مناسب برای آبیاری این محصول هفته ای دو مرتبه است.

کاشتن درخت به از طریق پیوند زدن

پیوند زدن روش دیگری برای بهره برداری از یک درخت به می باشد، حال برای انجام این کار نیاز به گیاه پایه و پیوند از یک درخت به می باشد، البته این پیوند گرفته شده باید از شرایط رشد و میوه با کیفیت و مناسبی برخوردار باشد. حال با استفاده از روشهای انجام پیوند، ساقه پیوندی مورد نظر خود را برش دهید و سپس آن را بر روی پایه مناسب قرار دهید.

توجه داشته باشید که قطر پایه و پیوند یکسان باشد و برش هایی ایجاد نمایید تا هر دو یکدیگر را به خوبی پوشش داده و روی هم قرار بگیرند، برای پیوند می توانید از روشهای مختلفی استفاده کنید؛ مثلا از درختی بالغ با قدرت باروری بالا می توانید از طریق روش پیوند زبانه ای، پیوندی را بر روی پایه مورد نظرتان قرار دهید؛ پایه زالزالک یکی از پایه های مناسب برای پیوند زدن به درختان به می باشد.

از طریق خواباندن در گیاهان دیگر نیز می توانید بخشی از شاخه بلند که به درخت متصل است را زیر خاک قرار دهید، حال شاخه خوابانده شده در مجاورت با رطوبت خاک ریشه زده و بعد از اینکه اطمینان پیدا کردید، ریشه زده, شاخه را از درخت اصلی جدا نمایید.

فاصله مناسب کاشتن درختان به

درخت به همچون سایر درختان میوه به نور خورشید نیازمند می باشد، ضمن اینکه ریشه آن باید از فضای مناسبی برای گسترش در زیر خاک برخوردار باشد، بنابراین باید فاصله مناسب بین آنها برای کاشتن این درختان رعایت شود.

در واقع بین هر ردیف از این درختان حدود ۵ تا ۶ سانتیمتر فاصله لازم است و در هر ردیف نیز باید فاصله حدوداً ۳ متر بین دو درخت رعایت شود.


رعایت فاصله مناسب موجب سالم ماندن درخت و نیز کمک به ریشه دوانی آن و نیز بهرمندی از مواد مورد نیاز از خاک می شود. در هنگام کاشتن این درختان بهتر است از کودهای پوسیده دامی در داخل گودالی که نهال به را در آن کاشته اید، استفاده نمایید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد