hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > امام جمعه همدان بر استفاده از ظرفیت عظیم بسیج برای حل مشکلات تاکید کرد

امام جمعه همدان بر استفاده از ظرفیت عظیم بسیج برای حل مشکلات تاکید کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت می‌تواند از ظرفیت بسیج برای حل مشکلات کشور کمک بگیرد، گفت: بسیج به دلیل ارتباط با اقشار مختلف و نخبگان جامعه می‌تواند نقش موثری در رفع مشکلات و مسائل با همراهی دولت داشته باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز پنج‌شنبه در یازدهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان استان همدان با اشاره به اینکه هدف امام خمینی(ره) از تشکیل بسیج، پای کار آوردن مردم در جامعه بود، اظهار داشت: امام راحل به این نتیجه رسیدند که حضور مردم در میدان و در کنار مسئولان از انقلاب محافظت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هیچ حکومتی به تنهایی نمی‌تواند عدالت و قسط را در جامعه پیاده و اجرا کند، افزود: حضور مردم در کنار حکومت اسلامی و انبیا همواره بستر ساز اجرای مسأله عدالت بوده و خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، بسیج را مردمی‌ترین تشکل در طول ۴۰ سال گذشته دانست و گفت: مشکلات به واسطه تلاش و اقدام نظام مسائل در استان شناسایی شده، اما برخی از این مسائل به سادگی قابل حل نیست.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به آیه ۱۴ سوره حدید، اظهار داشت: هدف از بعثت انبیا به حرکت درآوردن مردم و تحقق و اجرای عدالت در جامعه از طریق همراهی مردم بوده است.

وی با بیان اینکه بستر ایجاد اصلاح کلی در جامعه در بعضی از موارد فراهم نیست، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات و اصلاح موارد هر کس باید در حد توان خود وارد میدان شده و اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح کرد: لازم است این سیره اخلاقی در جامعه ترویج داده شود که اگر بنده توان اصلاح و رفع مشکل از جامعه حتی به اندازه برداشتن یک سنگ کوچک از سر راه عابران را دارم، انجام دهم.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه ورود در عرصه اجتماعی نیاز امروز جامعه است، گفت: جامعه اصلاح نمی‌شود مگر آنکه تک تک مردم آن جامعه برای اصلاح تلاش کنند و خود را موظف به انجام وظیفه بدانند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به استفاده از نخبگان در دولت سیزدهم، تصریح کرد: یک وجه این سفارش رهبری، بهره گیری از نخبگانی است که در جامعه و در بین مردم حضور دارند، چرا که گاهی از موارد فرد نخبه‌ای می‌تواند یک مشکل مهم را با بهره‌گیری از علم و دانش و ظرفیت‌های مختلف حل کند.

به گزارش ایرنا، یازدهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان استان همدان با حضور «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان و جمعی از فرماندهان و پرسنل نظامی و انتظامی استان برگزار شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد