hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مراسم «دعای سلامت برای مادران» در سفارت ایران در برونئی دارالسلام برگزار شد

مراسم «دعای سلامت برای مادران» در سفارت ایران در برونئی دارالسلام برگزار شد

مراسم دعای سلامت برای مادران با ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام با حضور سفرای زن و همسران سفرای مرد کشورهای اسلامی مقیم این کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام، به مناسبت گرامیداشت هفته زن و مادر، مراسم "دعای سلامت برای مادران" با حضور سفرای زن و همسران سفرای مرد کشورهای اسلامی مقیم برونئی دارالسلام، فعالین اجتماعی، جامعه زنان ایرانی مقیم و زنان عضو گروه حسنی حورالعین با ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام، امروز پنجشنبه هفتم ماه بهمن به صورت آنلاین برگزار شد.

حمیرا ریگی، سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حضور میهمانان گفت: همانطور که می دانید، علت نامگذاری روز جهانی زن (۸ مارس) به دلیل تظاهرات زنان کارگر به دستمزد و حقوق شان بوده است، اما در کشور من، جمهوری اسلامی ایران، با هدف ارج نهادن به مقام مادر و زن به مناسبت میلاد دختر نبی اکرم (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س)، هفته زن و مادر و روز زن نامگذاری شده است که در این هفته، ضمن قدرانی از مادران، بانوان نمونه در عرصه های مختلف اجتماعی، ورزشی، سیاسی، هنری، علمی و غیره مورد تقدیر قرار می گیرند.  

وی افزود: در کشور ما به دلیل اهمیت موضوعات مربوط به حوزه زنان و خانواده، معاونت ویژه ای تحت عنوان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده داریم که نشان از توجه جمهوری اسلامی ایران به جایگاه زن و بنیان خانواده دارد.

سفیر ایران در برونئی ادامه داد: این معاونت در کل کشور فعال است و همواره زنان موفق در حوزه های ورزشی، مدیریتی، اجتماعی، هنری، مشاغل و کارآفرینی را شناسایی و حمایت های لازم را انجام می دهند و همچنین از زنان آسیب دیده حمایت می کند.

وی در ادامه به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان اشاره کرد و گفت: ما به وجود دختران و زنان مسلمان خود که با وجود تکالیف خانوادگی، در سطح اجتماع نیز موفقیت های چشمگیری داشته اند، همواره افتخار می کنیم.

در این مراسم، بانوان گروه حسنی حورالعین پس از اجرای دعا برای سلامت همه مادران و غفران مادران آسمانی، تواشیح مادر را اجرا کردند. این مراسم مورد استقبال حاضرین در جلسه قرار گرفت.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد