hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > تندرستی > پوست و مو > 13 طرز تهیه ماسک موز برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت

13 طرز تهیه ماسک موز برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت

ماسک موز در ترکیب با عسل،گلاب، آب لیمو و..برای هر نوع پوستی مناسب است. آموزش طرز تهیه ماسک موز را برای کاهش چین و چروک، سفیدی، چاقی صورت، لکه و... آورده ایم.

ماسک موز دارای خواص بسیاری برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت است و برای چاقی صورت، کاهش چین و چروک، رفع جوش، رفع لک صورت و ...مفید است.در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا آموزش طرز تهیه 13 ماسک موز را از جمله ماسک موز برای چین و چروک، ماسک موز برای لک صورت، ماسک موز برای چاقی صورت، ماسک موز برای سفیدی صورت ، ماسک موز و گلاب، ماسک موز برای دور چشم، ماسک موز و قهوه، ماسک موز برای جوش و...را در اختیار شما قرار دهیم.

ماسک موز
ماسک موز

 طرز تهیه انواع ماسک موز 

ماسک موز برای لک صورت

ماسک موز برای لک صورت همان ماسک موز و عسل است که برای کاهش لک صورت بسیار مفید است.برای تهیه این نوع ماسک باید یک عدد موز له‌ شده را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید و بعد از پانزده دقیقه آن را بشویید.

ماسک موز برای چین و چروک

روش تهیه ماسک موز برای چین و چروک صورت بسیار آسان است و شما باید یک قاشق عسل و یک قاشق روغن زیتون را به موز له شده اضافه کنید واین ترکیبات را خوب هم بزنید تا کاملا یک‌دست شوند. در ادامه مواد ماسک را روی به مدت 20 الی 0 دقیقه روی پوستتان بگذارید.

ماسک موز برای چاقی صورت

برای تهیه ماسک چاقی صورت صورت کافی است دو قاشق پودر جوانه گندم را به موز له شده اضافه و ترکیب کنید و در آخر آن را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید. این ماسک را باید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سعی کنید هر ۵ دقیقه آن را روی پوست خود به آرامی ماساژ دهید.

ماسک موز برای سفیدی صورت 

برای تهیه ماسک برای سفیدی صورت، ابتدا یک قاشق غذاخوری عسل را به یک موز له‌شده اضافه کنید و این ترکیب را روی پوست صورت خود بگذارید تا کاملا مواد ماسک خشک شود.سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک موز
ماسک موز

 ماسک موز برای دور چشم

ماسک موز برای دور چشم و رفع چین و چروک و سیاهی دور چشم بسیار موثر است و کافی است که فقط یک الی دو عدد موز را له کنید و خمیر به دست آمده را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در اطراف پوست چشم بگذارید.

ماسک موز و آب‌لیمو

ماسک موز و آب‌لیمو به تمیزی و لایه برداری پوست شما کمک می‌کند به خصوص اگر پوست شما چرب باشد.یک موز له‌شده را با آب نصف لیمو ترش مخلوط کنید و روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید به‌مدت ده تا پانزده دقیقه بماند، سپس پوست‌تان را بشویید.

ماسک موز و جوش‌شیرین

ماسک موز و جوش‌شیرین نیز به لایه برداری پوست شما کمک می‌کند. یک عدد موز له‌شده را با نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین مخلوط کنید و آن را حدود ده دقیقه روی پوست‌تان بگذارید و سپس آن را بشویید.

ماسک موز و جوش شیرین
ماسک موز و جوش شیرین

 ماسک موز و زردچوبه

ماسک موز و زردچوبه برای رفع جوش های صورت مناسب است زیرا زردچوبه خواص ضدباکتریایی دارد و باکتری‌هایی را که به‌عنوان علت ایجاد جوش شناخته می‌شوند، ازبین می‌برد. برای تهیه این ماسک، نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه را با موط له شده مخلوط کنید و روی صورت خود به مدت 10 دقیقه بگذارید.

ماسک موز و آووکادو

ماسک موز و آووکادو باعث مرطوب نگه داشتن پوست صورت و تمیزی آن می شود. نصف آووکادو را با یک عدد موز رسیده له کنی و روی صورت خود به مدت بیست دقیقه بگذارید و سپس آن را بشویید.

ماسک موز و آووکادو
ماسک موز و آووکادو 

 ماسک موز و ماست

 ماسک موز و ماست باعث کاهش التهاب و قرمزی ناشی از جوش‌های صورت‌ می شود. برای تهیه‌ی ماسک ماست و موز، نصف لیوان ماست را به یک عدد موز له‌شده اضافه کنید و حدود ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید، سپس آن را بشویید.

ماسک موز و ماست
ماسک موز و ماست

ماسک موز و روغن نارگیل

ماسک موز و روغن نارگیل به کاهش اکنه کمک می کند زیرا لوریک اسید موجود در روغن نارگیل، می‌توانید باکتری‌های مولد آکنه‌ را از بین ببرید. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک عدد موز له‌شده مخلوط کنید. روی صورت خود بمالید و بعد از نیم ساعت صورت‌تان را بشویید.

ماسک موز و گلاب

ماسک موز و گلاب برای روشن شدن پوست صورت مناسب است.بنابراین یک عدد موز را با شیر خام، عسل و چند قطره گلاب مخلوط کنید تا خمیری یکدست شود و به مدت د ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید و برای بهترین نتیجه یک یا دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک موز و قهوه

ماسک موز و قهوه برای از بین بردن لکه‌های روی پوست و سلول‌های مرده پوست مفید است و دارای خاصیت اسکراب و لایه‌برداری نیز می باشد.برای تهیه این نوع ماسک باید ۳ قاشق قهوه را با ۱ موز له شده مخلوط کنید و در صورت تمایل می‌توانید ۱ قاشق روغن زیتون نیز به این ترکیب اضافه و خوب مخلوط کنید.این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید و بعد با آب ولرم خوب آن را از بشویید.

ماسک موز و قهوه
ماسک موز و قهوه 


پرسش های متداول

ماسک موز برای چی خوبه؟

ماسک موز برای پوست های چرب مناسب است زیرا به لایه‌برداری پوست کمک کرده، منافذ را باز می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

ماسک موز برای صورت چه خاصیتی دارد؟

ماسک موز به دلیل این که حاوی مقدار زیادی پتاسیم است برای صورت مناسب است و باعث افزایش درخشندگی پوست، کاهش تیرگی ها، جلوگیری از پیری پوست و... می شود.



سخن آخر

در این مطلب 13 طرز تهیه ماسک ماست و موز برای پوست را به شما آموزش دادیم اما توجه کنید قبل از استفاده از این ماسک ها حتما با متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید خطری پوستتان را تهدید نمی‌کند.در صورت تمایل می توانید مطلب 12 روش تهیه ماسک با پوست انار برای زیبایی و جوانسازی صورت را نیز مطالعه کنید.شما از کدام مدل ماسک پوست موز استفاده می کنید؟

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد