hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پناهیان: دیپلماسی مقاومت مرز نمی‌شناسد/شهید ایرلو مردم یمن را تنها نگذاشت

پناهیان: دیپلماسی مقاومت مرز نمی‌شناسد/شهید ایرلو مردم یمن را تنها نگذاشت

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با بیان اینکه دیپلماسی مقاومت مرز نمی‌شناسد، گفت: شهید ایرلو مردم یمن را تنها نگذاشت درحالی که اگر با رویکرد اداری می‌خواست عمل کند، می توانست هزار بهانه اداری و کارمندی برای شانه خالی کردن از مسئولیت پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت شهید حاج حسن ایرلو که در امام زاده صالح (ع) تجریش برگزار شد، گفت: برخی از شهدا بیشترین تاثیر با کمترین شهرت را داشتند. برخی هم مثل شهید سردار سلیمانی حسن شهرتشان باعث شده بود که قبل از شهادت رسمی شهید شوند. برخی از شهدا هم خیلی غریب و مظلوم بودند.مانند شهید حسن ایرلو که اتفاقا خیلی مورد محبت و علاقه شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: شهید ایرلو که نقشی کلیدی در رساندن دارو و غذا به مردم و بخصوص کودکان جنگ زده یمن داشت، خودش بر اثر نرسیدن دارو به شهادت رسید. همه اقدامات این شهید از روی اخلاص بود و خودش هم مانند آن کودک و مجروح یمنی که بر اثر نرسیدن دارو به شهادت رسیدند، به شهادت رسید.

وی خاطرنشان کرد: مردم یمن با مقاومت خود در تاریخ معاصر جهان معجزه آفریدند و تازه آغاز ماجرا است. آنهایی که جنگ را علیه یمن آغاز کردند پشیمان شدند و امروز نه راه پس دارند و نه راه پیش و منکوب خواهند شد و آینده آنها سرنوشت حزب بعث خواهد بود.

 پناهیان اضافه کرد: اینکه چگونه انصارالله یمن توانست با ائتلاف شیطانی مقابله کند و امروز می‌تواند قلب شهرهای دشمنان دور و نزدیک خود را هدف بگیرد را باید از امثال شهید ایرلو پرسید.

 این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: قبل از اینکه سردار ایرلو به ماموریت یمن عازم شوند، شهید سلیمانی در مورد احتمال شهادتش به او اطلاع داده بود و خانواده شهید ایرلو هم از این موضوع خبر داشتند. شهید ایرلو دومین شهید دیپلماسی مقاومت است و قبل از او شهید رکن آبادی به شهادت رسید و داستان دیپلماسی مقاومت مفصل است.

این فعال اصولگرا اضافه کرد: دیپلمات مجاهد و دیپلمات مقاومت نمی‌تواند به عنوان کارمند اداریِ حداقلی کار دیپلماسی خود را پیش ببرد. این سنخ دیپلمات شب و روز ندارد و باید از خودش مایه بگذارد که نمونه کامل چنین دیپلمات‌هایی شهید ایرلو است.

 وی ادامه داد: شهید ایرلو مردم یمن را تنها نگذاشت درحالی که اگر با رویکرد اداری می‌خواست عمل کند، می توانست هزار بهانه اداری و کارمندی برای شانه خالی کردن از مسئولیت پیدا کند و این رویکرد اولین مشخصه دیپلماسی و دیپلمات مقاومت است.

 پناهیان با بیان اینکه دیپلماسی مقاومت مرز نمی‌شناسد ،گفت: تعبیری که اخیرا از دهکده جهانی می‌شود و برخی روشنفکران هم پُز آن را می‌دهند، ۴۰ سال قبل امام راحل به‌آن اشاره کرد و فرمود که این گونه نیست اگر حادثه‌ای در هر جایی رخ دهد ربطی به دیگر نقاط جهان نداشته باشد.

ادامه دارد...

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد