hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خلیج فارس برای همیشه فارس بوده و خواهد ماند

خلیج فارس برای همیشه فارس بوده و خواهد ماند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که کشورهای عربی هم به این واقعیت واقف هستند که خلیج فارس برای همیشه فارس بوده و فارس خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «شهریار حیدری» در جلسه علنی روز چهارشنبه (۶ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: خلیج فارس در قدیمی ترین نقشه‌ها با عنوان خلیج فارس ثبت شده است و اگر کشورهای عربی حاشیه این دریا نقشه های تاریخی را به درستی مطالعه کنند، با این واقعیت روبرو خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: کتابخانه بغداد به عنوان یکی از معتبرترین کتابخانه‌های عربی است که در منابعی که در این کتابخانه شخصا دنبال کردم، متوجه شدم در این منابع تاریخی و ارزشمند همیشه از این دریا با عنوان خلیج فارس یاد شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: هیچ گاه در تاریخ و منابع تاریخی معتبر از این دریا با عنوان خلیج عربی یاد نشده است. کشورهای عربی هم نباید تحت تأثیر انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته و تفرقه افکنی در منطقه را دنبال کنند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس عنوان کرد: کشورها غربی و آمریکا و رژیم صهیونیستی در طول سالیان گذشته به دنبال ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه بوده‌اند که یکی از آن ها استفاده از عنوان جعلی برای خلیج همیشه فارس است.

حیدری خاطرنشان کرد: خلیج فارس برای همیشه خلیج فارس خواهد ماند و کشورهای عربی نیز به این واقعیت واقف هستند. هیچ گاه در نقشه‌های تاریخی از عنوانی غیر از خلیج فارس و یا بحر فارس برای این دریا استفاده نشده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد