hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برای تزریق آسترازانکا محدودیت اعمال می‌شود؟

برای تزریق آسترازانکا محدودیت اعمال می‌شود؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر حدود ۲۳ درصد از جمعیت مورد هدف استان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند همان طور که تلاش جمعی شهروندان در پوشش واکسیناسیون دوز اول و دوم کرونا شاهد بودیم، ضروری است همشهریان برای تزریق دوز سوم هم مانند دو نوبت قبلی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاهین شیرانی در خصوص روند آخرین تصمیم‌گیری‌های ستاد استانی کرونا در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۳ درصد از جمعیت هدف استان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند و این رقم کمتر از پوشش مدنظر است و برای پیشگیری از انتشار سویه جدید کرونا لازم است که همشهریان تزریق دوز سوم واکسن کرونا را در اولویت قرار هند.

وی اضافه کرد: همان طور که تلاش جمعی شهروندان در پوشش واکسیناسیون دوز اول و دو کرونا شاهد بودیم و توانستیم به پوشش موردنظر برسیم، ضرروی است همشهریان برای تزریق دوز سوم هم مانند دو نوبت قبلی اقدام کنند و به مراکز تجمعی واکسیناسیون مراجعه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: برای افزایش تزریق واکسن مراکز تجمیعی را افزایش دادیم و در حال حاضر مراکز بهداشتی و درمانی هم به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند و ضروری است همشهریان هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

وضعیت رنگ‌بندی استان درکرونا / دو ‬شهرستان در وضعیت زرد

شیرانی تصریح کرد: آمار ابتلاء به سویه جدید کرونا در استان در حال افزایش است و رنگ کرونایی ۱۶ شهرستان آبی و شش شهرستان در وضعیت زرد رنگ قرار دارند، اما این اتفاق نباید موجب فریب شهروندان شود و به معنی خوش خیال شدن به این مسئله نیست و باید شهروندان علاوه بر تزریق واکسن کرونا پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی مدنظر داشته باشند.

وی در مورد کمبود واکسن «آسترازنکا» در استان اصفهان گفت: در حال حاضر تعداد محدودی واکسن «آسترازنکا» وارد کشور می‌شود و مطابق دستورالعمل‌ها توزیع بین استان‌ها انجام می‌گیرد، این واکسن وارداتی بوده و تولید داخل کشور نیست و بیشتر برای افرادی که ضرورت دارد، مانند افرادی که قصد سفر به خارج کشور دارند یا تعدادی از ورزشکاران و افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور دارند، تزریق می‌شود.

شیرانی خطرنشان کرد: مطابق پیگیری‌های انجام گرفته واکسن «آسترازنکا» کووید ۱۹ به کشور وارد شده و تأمین این نوع واکسن وابسته به این است که چه میزان واکسن «آسترازنکا» به کشور وارد و چه مقدار توزیع شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد