hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > گفت‌وگوی مشاور ارشد وزیر خارجه با نماینده ویژه سوئد در امور یمن

گفت‌وگوی مشاور ارشد وزیر خارجه با نماینده ویژه سوئد در امور یمن

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و نماینده ویژه سوئد در امور یمن، به صورت ویدئو کنفرانس‌ درباره همکاری مشترک ایران و سوئد جهت کمک به حل بحران یمن گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا از روابط عمومی وزارت امور خارجه، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و «پیتر سمنه بی» نماینده ویژه سوئد در امور یمن امروز به صورت ویدئو کنفرانس‌، آخرین تحولات یمن را بررسی کردند.

 دو طرف در خلال این گفت‌وگوی ویدئویی در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و سوئد جهت کمک به حل بحران یمن و پایان هر چه سریعتر فاجعه انسانی جاری در این کشور به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

این در حالی است که روز گذشته سخنگوی وزارت امورخارجه در مورد تحولات یمن اینطور گفت: آنچه در یمن اتفاق می افتد، یک تراژدی انسانی است که با سبعیت آغازکنندگان و ادامه دهندگان جنگ و این محاصره غیرانسانی درحال وقوع است. 

خطیب زاده افزود: ایران همواره در کنار مردم یمن است برای این‌که صدای این مردم مظلوم تحت فشار به گوش جهانیان برسد و تلاش کردیم از طریق سازوکارهای سیاسی بتوانیم به فرآیند گفت‌وگوهای یمنی - یمنی کمک کنیم. 

وی ادامه داد: متأسفانه آنهایی که منافع زیادی در فروش سلاح دارند، برخی کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا به طور مشخص دخالت می‌کنند و این زنجیره بمباران هایی که امروز شاهدش هستیم به خاطر چک سفید امضایی است که به ائتلاف خودخوانده متجاوز  برای کشتار مردم یمن داده شده و این ننگ تاریخی است برای کسانی که این کار را انجام می دهند.

خطیب زاده تاکید کرد: البته مردم مقاوم یمن نشان داده اند که این مسائل را از طریق مقاومت حل می کنند. هرچه زودتر همه طرف ها پایبندی خودشان را به حل سیاسی نشان دهند، قطعا این بحران در شرایط بهتری قابل حل شدن است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد