hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی

در این مطلب می خواهم یک اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی را به شما معرفی کنم و امکانات،‌ مزیت ها و معایب آن را با هم بررسی کنیم.

اپلیکیشن های متعدد و متنوعی برای آموزش برنامه نویسی در اندروید وجود دارند اما اکثر آنها به زبان انگلیسی ساخته شده اند و اگر هم چند زبانه باشند، از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند. در این مطلب می خواهم یک اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی را به شما معرفی کنم و امکانات،‌ مزیت ها و معایب آن را با هم بررسی کنیم.

قبل از آن بیایید با هم بررسی کنیم که آیا یادگیری یک زبان برنامه نویسی با اپلیکیشن ایده ی خوبی است یا نه؟ یادگیری با اپلیکیشن و از طریق گوشی همراه چه مزایا و معایبی دارد؟

آیا می توان از طریق یک اپلیکیشن، یک زبان برنامه نویسی را به درستی آموخت؟

اگر به صورت مختصر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم بله می توان. اپلیکیشن نیز مانند هر منبع دیگری مثل کتاب،‌ فیلم آموزشی و … بستری برای ارائه ی مطالب آموزشی است. درست است که اول و آخر به یک سیستم کامپیوتری برای برنامه نویسی نیاز پیدا خواهید کرد اما روش آموزش اولیه بر اساس سبک زندگی و علایق و مدل آموزشی شما می تواند متفاوت باشد. بعضی فقط می توانند از طریق فیلم های آموزشی و مشاهده ی تصویر یاد بگیرند و بعضی نیز با کتاب آموزش برنامه نویسی میانه بهتری دارند. در مورد اپلیکیشن نیز همین قانون صحت دارد. معمولا آموزش های بر پایه اپلیکیشن مدل متفاوتی از کتاب و فیلم آموزشی دارند و از طریق بازی سازی های میان آموزش کاربر را بیشتر درگیر می کنند. مثلا با ایجاد رقابت بین کاربران با جمع کردن امتیاز و یا دادن مدال های مختلف به کاربر بر اساس پیشروی در آموزش،‌ کاربر را به نوعی درگیر می کنند. اگر شما نیز چنین مدل آموزشی را می پسندید و بیشتر دنبال می کنید،‌ اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی برای شما مناسب است و در غیر این صورت خیر. 

امکانات اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی بکندباز


امکانات اپلیکیشن بکندباز

این اپلیکیشن به زبان فارسی منتشر شده است و اکنون در زمان انتشار این مقاله تا نسخه 3.0.0 آن در کافه بازار منتشر شده است. البته تنها اپلیکیشن نیست و تمام امکاناتی که در زیر آورده ایم در وب سایت بکندباز نیز وجود دارد.

 

آموزش زبان های PHP،‌ پایتون،‌ جاوا، سی پلاس پلاس، سی شارپ، SQL (تا به امروز)

در حال حاضر 6 زبان آموزشی در این اپلیکیشن وجود دارد. هر آموزش به چندین سرفصل تقسیم می شود. از آن جایی که این آموزش ها متنی است هر سرفصل به بخش های خیلی کوتاهی تقسیم شده است تا مطالعه را خسته کننده نکند. 

چندین آزمون چهار گزینه ای و یا جای خالی در هر درس

بعد از هر یک یا دو بخش کوچک یک آزمون قرار دارد که یک سؤال چهار گزینه ای و یا جای خالی است که از مطالب همان بخش قبلی پرسیده شده است تا هم بیشتر کاربر را با خود همراه کند و هم درک مطلب را بالاتر ببرد. کاربر فقط در صورتی که به کوئیز پاسخ صحیح بدهد می تواند بخش بعدی را مشاهده کند. علاوه بر آن هر پاسخ صحیح ۳ امتیاز مثبت و هر پاسخ اشتباه ۱ امتیاز منفی دارد.

ادیتور کدنویسی داخلی در اپلیکیشن

تمامی کد هایی که در بین درس آموزش داده می شود به ادیتور داخلی سایت متصل است. کاربر با کلیک بر روی دکمه اجرای کد در ادیتور،‌ وارد محیط ادیتور می شود. یک کامپایلر آنلاین در اپلیکیشن وجود دارد که کد ها را به صورت آنلاین اجرا کرده و خروجی را به کاربر نمایش می دهد.کاربر می تواند تمام کد های آموزش داده شده را تمرین کند و خروجی را بر اساس کد های مختلف مشاهده کند. 

تمرین برنامه نویسی

همچنین بخش مجزای دیگری برای تمرین برنامه نویسی در اپ وجود دارد. که شامل لیستی از تمرینات برنامه نویسی در چهار سطح خیلی آسان،‌ آسان، متوسط و سخت است. در همان محیط اپلیکیشن می تواند تمرینات را حل کرده و برای سایت ارسال کرد. پس از تصحیح و تأیید تمرین ها، بر اساس سطح آن به کاربر امتیازی تعلق می گیرد.

لیست برنامه نویسان برتر هفته و ماه بر اساس امتیاز

کاربران بر اساس امتیازاتی که دریافت می کنند در بخش برنامه نویسان برتر می توانند رتبه بگیرند و برای داشتن جایگاه بالاتر تلاش به حل تمرینات بیشتر و جمع آوری امتیازات بیشتر کنند.

چالش برنامه نویسی بین کاربران

این اپلیکیشن دارای بخشی برای مسابقه بین کاربران است. هر کاربر می تواند با انتخاب زبان و یک کاربر دلخواه،‌ او را به چالش دعوت کند. این چالش ۵ سوال است که مانند بخش های قبل برنده امتیاز برد خواهد داشت.

 


بخش پرسش و پاسخ

بخشی برای پرسش و پاسخ نیز در این اپلیکیشن تعبیه شده است که کاربران می توانند سوال خود را در در زمینه های کد نویسی مطرح کنند و از دیگر برنامه نویسان پاسخ دریافت کنند.

کیف پول دیجیتال

در نسخه جدید اپلیکیشن قابلیتی به نام کیف پول اضافه شده است که قابلیتی مشابه خرید سکه در دیگر اپلیکیشن ها دارد با این تفاوت که سکه های این کیف پول بر حسب بایت هستند. امکانات پولی این اپلیکیشن هر کدام قیمتی بر حسب بایت دارند و برای استفاده از این امکانات ابتدا باید کیف پول را شارژ‌ کرده و سپس از آن امکانات استفاده کرد.

 

امکانات پولی این اپلیکیشن

کلیت امکانات این اپلیکیشن رایگان است اما چندین امکان پولی نیز دارد که با مصرف بایت های کیف پول فعال می شوند. که در حال حاضر این موارد هستند:

  1. مشاهده پاسخ آزمون های بین دروس
  2. مشاهده پاسخ هایی که برای تمرین های سایت ثبت شده است
  3. دعوت به چالش نامحدود (روزانه فقط می توان ۵ چالش ایجاد کرد)
  4. آموزش بعضی زبان ها (درس سی شارپ در حال حاضر پولی است)

 

اگر از این اپلیکیشن استفاده کرده اید لطفا نظرات خود و نقاط قوت یا ضعف آن را برای ما بیان کنید. برای دانلود این اپلیکیشن از روی لینک زیر کلیک کنید:

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد