hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برف و کولاک قزوین را فرامی‌گیرد

برف و کولاک قزوین را فرامی‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: از بامداد فردا (پنج‌شنبه) با گذر یک سامانه بارشی شاهد بارش برف و کولاک در کلیه مناطق استان قزوین خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از هشدار سطح نارنجی مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان درباره بارندگی خبر داد و گفت: با توجه به گذر یک سامانه بارشی جدید از بامداد تا اواخر وقت فردا (پنج‌شنبه) شاهد بارش باران، برف و کولاک در کلیه مناطق استان قزوین خواهیم بود که شکل بارندگی در مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش برف را در مناطق سردسیر و کوهستانی خواهیم داشت، اضافه کرد: همچنین با توجه به وزش بادهای شدید در پاره‌ای از مناطق احتمال کولاک وجود خواهد داشت.

شیخ‌الملوکی با اشاره به اثرات مخاطره‌آمیز ورود این سامانه بارشی ادامه داد: لغزندگی محورهای مواصلاتی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی مهمترین اثر مخاطره این بارش‌هاست؛ ضمن اینکه شاهد کاهش دید افقی خواهیم بود و احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های سست، موقت و پوشش گلخانه‌ها هم بسیار بالاست.

سفرهای غیرضروری و کوهنوردی ممنوع

عضو شورای مدیریت بحران استان قزوین در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت احتیاط لازم در ترددهای برون‌شهری گفت: دستگاه‌های حوزه راهداری و خدمات شهری باید با پیش‌بینی لغزندگی و انسداد مسیر جلوی رخ دادن تصادفات دلخراشی که مشابه آن روزهای قبل در استان اتفاق افتاد را بگیرند.

شیخ‌الملوکی تأکید کرد: همچنین هم‌استانی‌ها باید از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورتی که سفر ضرورت داشت، حتماً خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کرده و با رعایت حداکثری نکات ایمنی مسافرت کنند. ضمن اینکه کوهنوردان هم باید قید هر گونه صعود به ارتفاعات و نقاط کوهستانی و مرتفع را بزنند.



وی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف حامل‌های انرژی افزود: با توجه به احتمال آسیب دیدن گلخانه‌ها باید مسئولان جهاد کشاورزی تمهیدات لازم را در این بخش اتخاذ کرده و جلوی خسارت دیدن کشاورزان و گلخانه‌‌داران را بگیرند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد