hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > نرخ ابتلای کرونایی در قزوین ۱۲۰ درصد افزایش یافت

نرخ ابتلای کرونایی در قزوین ۱۲۰ درصد افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۷۲ مورد جدید ابتلای به کرونا در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار نسبت به روز قبل ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 120 درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته 172 مورد جدید ابتلای به کرونا در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار نسبت به روز قبل 8 نفر افزایش داشته و پایان پیک پنجم دوباره شاهد 3 رقمی شدن آمار مبتلایان در استان هستیم. 

وی همچنین به افزایش 27 درصدی موارد روزانه بستری‌های کرونایی اشاره کرد و گفت: در 24 ساعت اخیر 33 بیمار کرونایی به خاطر علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز قبل 7 نفر بیشتر شده است.

رحمانی همچنین از افزایش 100 درصدی و 2 برابر شدن آمار بیماران بدحال خبر داد و افزود: در حال حاضر 4 بیمار کرونایی با حال وخیم زیر دستگاه کمک‌تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند که این آمار در قیاس با روز پیش 2 نفر افزایش داشته است.

وی با اشاره به صفر شدن نرخ مرگ‌ومیر کرونایی در استان قزوین ادامه داد: بعد از سپری کردن 4 روز با 5 فوتی در 24 ساعت اخیر هیچ موردی از مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان قزوین گزارش نشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین همچنین از کاهش 7 درصدی نرخ بهبودیافتگان کرونایی روزانه خبر داد و گفت: در شبانه‌روز اخیر 26 بیمار کرونای به دلیل داشتن علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های سطح استان ترخیص شدند که این آمار 2 نفر کمتر از روز گذشته است.

رحمانی اضافه کرد: در نهایت آمار مجموع بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با 8 درصد افزایش به 94 نفر رسیده که این آمار در مقایسه با روز قبل 7 نفر افزایش یافته است و به طور قطع با توجه به افزایش آمار ابتلا شاهد افزایش روزافزون بستری‌های کرونایی خواهیم بود.



وی یادآور شد: تا امروز حدود 94.93 درصد از هم‌استانی‌های بالای 12 سال دوز اول، 85.23 درصد دوز اول و دوم و 23.52 درصد هم دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند و همچنین 93.97 درصد جمعیت بین 12 تا 18 ساله استان دوز اول و بیش از 78 درصد هم دوز اول و دوم را دریافت کرد‌ه‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد