hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نوروزی از پاسخ‌ وزیر صمت برای واگذاری سهام دو شرکت خودرو ساز قانع شد

نوروزی از پاسخ‌ وزیر صمت برای واگذاری سهام دو شرکت خودرو ساز قانع شد

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر صمت در مورد واگذاری سهام دو شرکت ایران خود به بخش خصوصی، مشروط در طی دو ماه قانع شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در نشست علنی امروز -سه شنبه- مجلس شورای اسلامی سوال ملی حسن نوروزی نماینده  مردم رباط کریم و بهارستان از وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد علت عدم تعیین مدیران عامل شرکت های ایران و خودرو و سایپا توسط سهامداران، در مجلس قرائت شد.

روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: سهام دولت در  شرکت ایران خودرو ۶ درصد است و در سایپا هم ۱۷ درصد است و بقیه سهام ها متعلق به بخش خصوصی است و اینکه دولت و وزرات صمت هیات مدیره را انتخاب می کنند وجاهت قانونی ندارد.

نماینده مردم بویین زهرا با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی سیاست بر این است که اقتصاد به مردم واگذار شود گفت: دولت باید سیاستگذاری، نظارت و حمایت را در این زمینه داشته باشد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی  باید سیاستگذاری و حمایت  از تولید داشته باشد و تصدی گری را به مردم واگذار کند.

عباسپور افزود: وزیر صمت هم قبول دارد که  تصدی این دو شرکت باید به سهامداران واگذار شود تا خودشان تصمیم گیری کنند.

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم  در مورد طرح سوال خود از وزیر صمت بیان داشت: اگر سهامداری این دو شرکت متعلق به بخش خصوصی  است چرا به بخش خصوصی واگذار نمی شود؟ در سال های قبل مدیران ایران خودرو و سایپا هزاران میلیارد تومان بدهی برای ملت باقی گذاشتند و امسال هم بدهی این دو شرکت ۱۸ هزار میلیارد بود و  با گرانی خورو به ۱۲ هزار میلیارد کاهش یافت .

نماینده مردم رباط کریم خاطر نشان کرد:م گر خودرو سازی سود ندارد، اگر سود ندارد چرا نگه داشتید؟ چرا مدیریت این شرکت ها را به مالکان اصلی نمی دهید؟ مالکانی که می گویند یکسال  مدیریت را به ما تحویل دهید، اگر ما سود دهی نداشتیم، حاضر هستیم تمام سهام خود را به دولت ببخشیم .

ادامه دارد..



منبع: irna-84625893

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد