hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حرکت پتروشیمی‌ها به سمت اقتصاد دانش بنیان

حرکت پتروشیمی‌ها به سمت اقتصاد دانش بنیان

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: تولید صنعتی محصول دانش بنیان و عرضه آن در بورس یک فناوری دانش بنیان نیست بلکه توجه به اقتصاد دانش بنیان است و صنعت پتروشیمی باید به این سمت حرکت کند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، عبدالعلی علی عسگری امروز در مراسم معرفی پتروشیمی کارون به‌عنوان نخستین شرکت دانش‌بنیان گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه امروز از اتفاق جدیدی رونمایی می‌کنیم و آن اینکه یک مگاپروژه به عنوان شرکت دانش‌بنیان معرفی خواهد شد، اظهار کرد: سلسله مطالعاتی در این حوزه انجام شد و در نهایت بنا بر این شد که این شرکت به جای واردات محصولات حوزه دانش‌بنیان، خود تولیدکننده بوده و در نهایت در بورس نیز عرضه شود.

وی ادامه داد: امروز با توجه به مشخصه‌ها، این موضوع تایید شده و به عنوان یک شرکت با محصولات دانش‌بنیان معرفی شده و این همان اقتصاد دانش‌بنیان است. اگر شرکت هلدینگ خلیج فارس به این سمت حرکت کند، بسیار بزرگ و ارزشمند است و نشان دهنده این است که در مجموعه پتروشیمی کارون، نشاط علمی برای حرکت به این سمت وجود دارد و این مجموعه بنا ندارد که یک کار تولیدی تکراری را دنبال کند و در نظر دارد عرصه‌های جدید فناوری را فتح کند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه با توجه به اینکه این فرایند دانش‌بنیان شدن در بدنه یک شرکت بزرگ اتفاق افتاده، این حکم را دارد که می‌تواند یک بخش تحقیقاتی زیست بوم شکل بگیرد، گفت: بی‌شک محصولات بیشتری تولید خواهد شد و این جایگاه به دیگر کشورها نیز سرویس می‌دهد. البته سایر مراکز پتروشیمی نیز باید به همین شکل عمل کرده و دانش‌بنیان شده و هم‌افزایی داشته باشند و این موجبات را فراهم می‌کند تا در راستای اقتصادی مقاومتی و پایداری اقتصاد و همچنین کاهش واردات و دور زدن تحریم، گام برداریم.

علی عسگری اظهار کرد: امیدواریم تمامی شرکت‌های گروه خلیج فارس به سمت دانش‌بنیان شدن حرکت کنند، این مدلی است که اتفاق افتاده و تمامی شرکت‌ها می‌توانند بنا به زنجیره ارزش، در این حوزه فعال شوند که باعث می‌شود ثروت و اشتغال زیاد شده و اقتصاد کشور را رشد دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از جبهه‌هایی که کشور می‌تواند در زمینه دانش‌بنیان شدن قوی وارد شود، حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است تا بتوانیم به هدف مطلوب و تراز جهانی برسیم، گفت: لازم است تا همه شرکت‌های پتروشیمی همین مسیر را بپیمایند و در سال‌های آینده قله‌های جدیدی را فتح کنیم.
ادامه دارد


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد