hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان در مجلس قرائت شد

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان در مجلس قرائت شد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان و آسیب های موجود را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در نشست علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان(حمایت از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بیمه زنان خانه‌دار)  مورد بررسی قرار گرفت و مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی  گزارش کمیسیون متبوع خود را بدین شرح قرائت کرد:موضوع زنان و خانواده حوزه های فرا بخشی هستند که  همواره طیف وسیعی از فعالیت ها و برنامه ریزی های صورت گرفته در کشورمان را به صورت مستقیم به خود اختصاص می دهند و کمتر حوزه ای در کشور را می توان نام برد که به نحوی به این موضوع ارتباط نداشته باشد.در این میان زنان سرپرست خانواده از جمله افرادی هستند که وفاق ملی  بر سر آسیب پذیری بودن آنها موجب شده که دستگاههای متعددی در کشور خود را مسوول رفع مشکلات آنها بدانند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:به طور کلی ۱۳ دستگاه اجرایی دست اندرکار در حوزه زنان و خانواده هستند که ۸۰ درصد از اعتبارات زنان به این حوزه اختصاص یافته است. رفع موانع موجود در مسیر بیمه زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست و زنان خانه دار یک امر ضروری است. یکی از راهکارهای مهم توانمند سازی زنان سرپرست خانوار سوق دادن سازمان های حمایتی و بیمه ای به حمایت از آنان است.

وی گفت: موانع موجود بر سر راه اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به زنان سرپرست خانوار باید رفع گردد. یکی از دغدغه های زنان سرپرست خانوار توجه به اشتغال و معیشت آنان است. کمیسیون اجتماعی و فراکسیون زنان مجلس حمایت از زنان را وظیفه ذاتی خود تلقی می کند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد