hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > یک فعال سیاسی نمی‌تواند همزمان عضو موثر چند حزب باشد

یک فعال سیاسی نمی‌تواند همزمان عضو موثر چند حزب باشد

دبیر و سخنگوی کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با بیان اینکه براساس قانون هیچ شخصی نمی‌تواند همزمان عضو موثر بیش از یک حزب باشد، گفت: عضو موثر به اعضای شورای مرکزی، دبیر کل، هیات موسس و مسوولان استانی گفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن اسلامی روز دوشنبه در نشست خبری کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت‌های احزاب و گروه‌های سیاسی، با بیان اینکه براساس قانون هیچ شخصی نمی‌تواند همزمان عضو موثر بیش از یک حزب باشد، در تعریف عضو موثر به بند ۴ ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت‌های احزاب و گروههای سیاسی استناد کرد و گفت: عضو موثر به اعضای شورای مرکزی، دبیر کل، هیات موسس و مسوولان استانی گفته می‌شود و از همه فعالان حزبی درخواست می‌کنیم به این دستورالعمل قانونی توجه کنند.

مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور همچنین با استناد به بند ۱ ماده ۱۱ قانون احزاب، گفت: فرایند بررسی اعضای شورای مرکزی در کمیسیون ماده ۱۰ انجام می‌شود.  بنابراین از احزاب درخواست می‌کنم به محض تغییر در شورای مرکزی، موارد را به کمیسیون ماده ۱۰ اعلام کنند تا کمیسیون، اعضا را تایید کند و هرگونه اظهارنظر شورای مرکزی باید بعد از تایید باشد.

اسلامی با اشاره به هفت مصوبه امروز نشست کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت های احزاب و گروههای سیاسی، گفت: نخستین مصوبه مربوط به گزارش مجمع ملی کشاورزان ایران بود که با اصلاح برخی موارد در اساسنامه و تغییر عنوان به «مجمع ملی کشاورزان»، این تشکل می‌تواند فعالیت کند.

وی افزود: گزارش برگزاری مجمع عمومی باشگاه فرهنگی-ورزشی ارامنه آرارات، مجمع عمومی شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران، مجمع عمومی شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان، مجمع عمومی انجمن زرتشتیان شریف آباد اردکان و  شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و شمال در جلسه مطرح شد و اعضا با تمدید پروانه و تایید ترکیب هیات مدیره گروههای ذکر شده موافقت کردند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت‌های احزاب و گروه‌های سیاسی  ادامه داد: همچنین در این نشست گزارش برگزاری مجمع عمومی حزب اسلامی کار مطرح و این گزارش با انجام اصلاحات در اساسنامه و مرامنامه تایید شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد