hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تشریح امدادرسانی ارتش در سیل کرمان/ تا پایان کار کنار مردم می‌مانیم

تشریح امدادرسانی ارتش در سیل کرمان/ تا پایان کار کنار مردم می‌مانیم

فرمانده قرارگاه منطقهای جنوب شرق ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی با تمام توان به یاری سیل زدگان جنوب استان کرمان شتافته است و تا پایان عملیات امداد رسانی و برقراری آرامش در کنار مردم خسارت دیده می‌ماند.

امیر سرتیپ امیر غلامعلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با دستور ویژه فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی به فوریت کمک‌رسانی‌ها در مناطق سیل‌زده استان کرمان همزمان با بروز سیل آغاز شد.

به کارگیری حداکثری امکانات مهندسی، بالگردی و نیروی انسانی

وی ضمن تشریح اقدامات ارتش در مناطق سیل زده جنوب کرمان گفت: این نیرو با امکانات مهندسی و بالگردی و با به کارگیری حداکثری تجهیزات و نیروی انسانی، خدمت رسانی به مردم را براساس نیازهای ستاد مقابله با بحران تسریع و تقویت کرد.

امیر غلامعلیان با اشاره به گستردگی مناطق درگیر سیل و آبگرفتگی تصریح کرد: دهها مورد از تجهیزات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی شامل بولدوزر، بیل مکانیکی، گریدر و غیره برای پاکسازی و لایروبی رودخانه ها، جاده ها و مسیل ها به مناطق سیلابی جیرفت، منوجان و شهرستان رودبارجنوب بویژه بخش زهکلوت اعزام شد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش اظهار داشت: بخش زیادی از جاده ها و مسیرها که در سیل تخریب شده بود با تلاش گروه مهندسی ارتش تاکنون اصلاح و ترمیم شده اند تا عملیات امدادرسانی به مردم منطقه سهولت پیدا کند.

وی تاکید کرد: در همین زمینه پل ورودی شهر زهکلوت به همت گروه مهندسی حنوب شرق نزاجا و راهداری بازسازی و ترمیم کامل شد.

جابه جایی اهالی مناطقی که زیر آب رفت

این فرمانده ارتش ادامه داد: با توجه به محاصره و زیر آب رفتن ۲ شهر دلگان و گلمورتی در بخش زهکلوت، نیروی زمینی ارتش با اعزام چهار نفربر دوزیستی بی.تی. آر و سه دستگاه خودرو کرایس نسبت به جابه جایی مردم و توزیع آذوقه و اقلام غذایی اقدام کرد.

امیر غلامعلیان بیان کرد: همچنین بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی از ابتدای وقوع سیل در شهرستان های جیرفت، منوجان و رودبار جنوب مشغول امداد هوایی برای مردم سیل زده هستند.

ایستگاه های پخت نان

وی گفت: یکی از مهمترین کارهای امدادرسانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی احداث ایستگاه های پخت نان سیار در مناطق سیل زده بود که روزانه چند هزار قرص نان پخت و بین سیل زدگان توزیع می شود.

امیر غلامعلیان تاکید کرد: همچنین راه اندازی آشپزخانه صحرایی طبخ غذا نیز در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، وقوع ۲ بار سیل سهمگین و خسارت‌آفرین در استان کرمان به فاصله کمتر از ۱۰ روز وضعیتی بحرانی را در این منطقه از نیمه دیماه تا پایان این ماه ایجاد کرد و باعث شد تا نیروهای نظامی و انتظامی با تمامی توان به یاری دستگاه های امداد رسان در مناطق سیل زده بشتابند.

دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور روز جمعه در سفر از پیش اعلام نشده خود برای دیدار با اهالی سیل‌زده جنوب کرمان وارد جیرفت شد و در زمان حضور در این منطقه بر پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و تحقق خواسته ها در دولت قول مساعد داد.

حضور سرزده رییس جمهور درحالی بود که از ابتدای وقوع ۲ نوبت سیل به غیر از حضور مدیران سازمان های کشوری، ۹ بار اعضای کابینه به مناطق سیل زده استان کرمان سرکشی کرده اند.

اوج خسارت های سیل در جنوب استان کرمان گزارش شده است؛ هرچند مناطقی از شرق کرمان از جمله شهرستان ریگان هم درگیر سیل بوده اند و خسارت دیده اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد