hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تراز بازرگانی خارجی خراسان رضوی به ۶۲۵ میلیون دلار رسید

تراز بازرگانی خارجی خراسان رضوی به ۶۲۵ میلیون دلار رسید

ایسنا/خراسان رضوی ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات استان تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی طی ۹ ماه ابتدای ۱۴۰۰ مثبت و معادل ۶۲۵ میلیون دلار بوده است.

امید جهانخواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان ترانزیت استان در ۹ ماه ابتدایی سال جاری اظهار کرد: تردد ناوگان صادراتی به صورت عادی در حال انجام است و کاهشی از نظر میزان صادارت از استان وجود ندارد. همچنین ترانزیت ورودی از کشور افغانستان ۵۳ درصد افزایش و ترانزیت خروجی به مقصد افغانستان ۵۴ درصد کاهش داشته است.  

وی افزود: در کارنه تیر(TIR carnet) یا سند گمرکی که برای ترانزیت بین‌المللی کالا در چارچوب کنوانسیون تیر(TIR) در کشور مبدا صادر می‌شود، به مقصد افغانستان کاهش ۳۲ درصدی داشته‌ایم.

جهانخواه آمار کامیون‌های ورودی و خروجی به خراسان رضوی طی ۹ ماه امسال را ۱۷۰ هزار و ۶۷ کامیون و واگن اعلام کرد و گفت: بر اساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در این مدت معادل ۱۹۱۲ هزار تن و به ارزش ۱۰۱۲ میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی بیان کرد: طی ۹ ماه ۱۴۰۰ میزان واردات کالا به خراسان رضوی ۱۴۱ هزار تن به ارزشی بالغ ‌بر ۳۸۷ میلیون دلار بوده است.

جهانخواه سیب تازه، مقاطع فلزی، انواع پسته‌ با پوست تازه یا خشک، کف‌پوش‌های و مصالح ساختمانی را از عمده اقلام صادر شده دانست و خاطرنشان کرد: اکثر این اقلام به کشورهای افغانستان، ازبکستان، عراق، پاکستان و تاجیکستان صادر شده است.

وی اضافه کرد: تجهیزات الکترونیکی، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، مواد اولیه و ماشین‌آلات واحدهای تولیدی از اقلامی بوده که از کشورهای امارت متحده عربی، عمان، چین، هند و افغانستان از مبادی ورودی استان به کشور وارد شده‌ است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد