hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نمایشگاه ایران‌ژئو زمینه‌ساز افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی خواهد شد

نمایشگاه ایران‌ژئو زمینه‌ساز افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی خواهد شد

رییس شورای سیاستگذاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی ایران ژئو گفت: این رویداد زمینه‌ توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه ژئوماتیک و اطلاعات مکانی خواهد بود و بسیاری از مشکلات دستگاه‌ها با ارتباط گرفتن با حوزه ژئوماتیک کشور حل می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی ایران ژئو روز پنجشنبه در سایت نمایشگاهی تهران آغاز به‌کار کرد و روز گذشته بعد از ۴ روز به کار خود پایان داد.

۴۲ مجموعه تخصصی در حوزه ژئوماتیک و اطلاعات مکانی؛ از قبیل نقشه‌برداری هوایی با هواپیما و پهپادهای مخصوص داده‌برداری، تکنیک‌های سه‌بعدی سازی شهری، GIS و سامانه‌های اطلاعات مکانی، ژئودزی و ژئودینامیک، فضایی و سنجش از دور، تجهیزات و سامانه‌های تعیین موقعیت مکانی و GNSS, آبنگاری و هیدروگرافی، هوش مصنوعی، حمل و نقل هوشمند، فناوری‌های دانش بنیان، علوم جغرافیایی و ... در این رویداد حضور داشتند.

امیر مجید فخری رییس شورای سیاستگذاری اولین نمایشگاه بین‌المللی ایران ژئو پیرامون کم و کیف استقبال فعالان حوزه ژئوماتیک کشور و همچنین میزان رضایت مشارکت‌کنندگان در این رویداد در سخنانی اظهار کرد: طبق بازخوردی که از مشارکت‌کنندگان این رویداد به ما رسیده، برگزاری نمایشگاه موفقیت‌آمیز بوده است. 

رییس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع افزود: تمام دغدغه ما این بود که دستگاه‌های تولیدکننده اطلاعات مکانی، سازمان‌های بهره‌بردار از اطلاعات، شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان‌ها، دانشگاه‌ها و ... در بستری مناسب بتوانند با ارائه توانمندی‌های خود جزیره‌های متعددی که در کشور شکل گرفته را در آینده‌ای نزدیک به دریای سامانه جامع اطلاعات مکانی وصل کنند تا از این طریق هم بتوانند پاسخگوی بسیاری از نیازهای کشور باشند و همچنین از بسیاری از خسارت‌هایی که از جانب مخاطرات طبیعی یا حوادث ما را تهدید می‌کند جلوگیری کنند.

فخری در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های زیادی قابلیت حضور در این رویداد را داشتند، بیان کرد: وزارتخانه‌ها به عنوان بهره‌برداران اطلاعات مکانی می‌توانند در این رویداد حاضر شوند. همچنین دستگاه‌های تولیدکننده اطلاعات مکانی نیز می‌توانند نقش مهمی در پربارتر شدن این نمایشگاه داشته باشند.

فخری در ادامه با بیان اینکه برگزاری این رویداد در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت بیان کرد: از امروز تا زمان برگزاری دومین نمایشگاه ایران ژئو، جلسات متعددی را با سازمان‌ها و نهادهای مربوط به این حوزه را برگزار خواهیم کرد. جلسات شورای سیاستگذاری این نمایشگاه استمرار خواهد داشت و دبیرخانه این نمایشگاه نیز فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه کنفرانس ملی علوم داده و اطلاعات مکانی نیز در خلال برگزاری این رویداد برگزار شد، گفت: این همایش با ایده اتصال صنعت به دانشگاه برگزار شد. تلاش ما بر این بود که همه اساتید فرهیخته دانشگاه‌های کشور آخرین اطلاعات و دانش خود در زمینه علوم داده و اطلاعات مکانی را به فعالان این حوزه منتقل کنند.

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و رییس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ایران ژئو در پایان هم‌افزایی و همگرایی ملی در حوزه اطلاعات مکانی را هدف بزرگ این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: ما امیدواریم که با همکاری تمام دستگاه‌های درگیر با موضوع اطلاعات مکانی بتوانیم بسیاری از گره‌هایی که در کشور وجود دارد را باز کنیم.

فخری بیان کرد: این رویداد زمینه‌سازی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی این حوزه خواهد بود و به طور قطع بسیاری از مشکلات دستگاه‌ها نیز با ارتباط گرفتن با حوزه ژئوماتیک کشور حل خواهد شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد