hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مخالفت مجلس با کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی

مخالفت مجلس با کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی که پیش از این دو فوریت آن به تصویب رسیده بود، مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح دوفوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی با ۱۱۵ رای موافق، ۱۰۸ رای مخالف و ۵ رای ممتنع با کلیات آن مخالفت کردند.

 کلیات این طرح در حالی با مخالفت نمایندگان مواجه شد که دو فوریت آن در جلسه هفتم دی ماه ۱۴۰۰به تصویب رسیده بود.

پیش از رای گیری حجت الاسلام «حسن نوروزی» در مخالفت با این طرح گفت: پیش از این کمیسیون حقوقی و قضایی در طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی به مدت ۴ ماه کار کرده بود ولی طرح کمیسیون صنایع و معادن به این نکته اشاره دارد که واحد تولیدی تعطیل نشود در حالی که اگر به قانون حمایت از واحدهای تولیدی که پیش از این تصویب شده، عمل می‌شد، چندین برابر ارزش افزوده ایجاد می‌کرد.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان افزود: طبق این طرح اگر کارخانه‌داری به کارخانه دیگری بدهکار باشد، باید آن کارخانه تعطیل شود یا خیر؟ اگر فردی مفسد اقتصادی باشد و به بهانه این که وی کار تولیدی انجام می‌دهد، نباید واحد تولیدی او تعطیل شود. اگر فردی با تقلب عنوان کرد که تولید کننده است مجازات وی به خاطره فسادی که انجام داده چگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: در کمیسیون قضایی کار کارشناسی و درستی انجام شده بود ولی این طرح ابهام دارد و نباید با کلیات آن موافقت شود.

ادامه دارد...

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد