hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > جزئیات جشنواره خرید شفاف

جزئیات جشنواره خرید شفاف

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در امور بازرگانی از آغاز جشنواره خرید شفاف از روز گذشته خبر داد و گفت: در مورد کالاهای مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده (به جای قیمت مصرف کننده) تخفیف ۱۵ تا ۳۰ درصدی طرح خرید شفاف در اصل روی هزینه حمل و نقل، خرده فروشی و غیره که بعد از خروج از کارخانه به کالاهای داخلی اضافه می‌شود، اعمال خواهد شد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، محمدصادق مفتح در یک برنامه تلویزیونی درباره تخفیف‌های جشنواره خرید شفاف اظهار کرد: روال این جشنواره مانند گذشته است، اما تفاوت آن  ایجاد هم‌افزایی بین شبکه بزرگ توزیع شامل اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی است.

وی با بیان اینکه با این هم افزایی دامنه وسیع تری از کالاها پوشش داده می شود و قدرت انتخاب بیشتری به مردم می‌دهد، تصریح کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اطلاع مردم از کالاهای شامل تخفیف جشنواره پارچه نوشته‌هایی داخل فروشگاه‌ها نصب می‌کنند.

مفتح از آغاز جشنواره خرید شفاف از روز گذشته خبر داد و گفت: وزارت صمت سعی دارد با به خدمت گرفتن سه شبکه بزرگ توزیع به طور همزمان طیف کالاهایی را که مشمول این تخفیف‌ها می شوند گسترده‌تر کند.

به گفته قائم مقام وزیر صمت، تخفیف‌های این طرح به هزینه توزیع و فروش در خرده فروشی‌ها اعمال می‌شود. از طرف دیگر درج قیمت تولید روی محصول، نظامی خود کنترلی است و چون مبنای محاسبه مالیات قرار می گیرد تولید کننده نمی‌تواند قیمتی بیش از حد معقول درج کند.

وی افزود: در مورد کالاهای مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده (به جای قیمت مصرف کننده) تخفیف ۱۵ تا ۳۰ درصدی طرح خرید شفاف در اصل روی هزینه حمل و نقل، خرده فروشی و غیره که بعد از خروج از کارخانه به کالاهای داخلی اضافه می‌شود، اعمال خواهد شد. برای مثال اگر قیمت تولید کننده روی کالا ۱۰۰۰ تومان درج شده باشد و از خروج از کارخانه تا رسیدن به دست مصرف کننده ۲۰۰ تومان هزینه به آن اضافه شود، حداکثر ۳۰ درصد تخفیف روی هزینه ۲۰۰ تومانی آن اعمال خواهد شد.

گفتنی است در راستای شفاف‌سازی نظام توزیع، نظارت کامل بر قیمت‌ها، حذف واسطه‌های زائد و کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده، قرار بود جشنواره "خرید شفاف" از ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در قالب اصناف منتخب، فروشگاه‌های مجازی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه ‌وتره‌بار برگزار شود که مرحله اول آن مربوط به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد