hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > با زالو چه بیماری‌هایی درمان می‌شود؟

با زالو چه بیماری‌هایی درمان می‌شود؟

یک متخصص طب سنتی ایرانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا زالو درمانی را برای عضو پیوند شده بسیار مفید و اثر بخش خواند.

دکتر مامک هاشمی  به ایسنا گفت: افرادی که پیوند عضو انجام داده‌اند، امر زالو درمانی به آنها برای گرفتن عضو پیوند شده و جلوگیری از پس زدن پیوند، کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: زالو درمانی کاربردهای مختلفی در پزشکی دارد که حتی در پزشکی نوین نیز از زالو درمانی استفاده می‌شود به عنوان مثال برای درمان زخم پای دیابتی از این طب می‌توان بهره گرفت.

هاشمی به خواص درمانی بزاق این جاندار اشاره کرد و گفت: تاثیر زالو درمانی در بهبود زخم پای دیابتی به وسیله آنزیم‌ها و مواد موثر موجود در بزاق زالو است.

وی خاطرنشان کرد: زالو درمانی در درمان بیماری‌های مختلفی از جمله زیبا سازی و جوان سازی پوست، آرتروز مفاصل و واریس کاربرد دارد.

هاشمی انجام زالو درمانی به صورت خودسرانه را امری اشتباه خواند و گفت: زالو درمانی را برخی افراد خودسرانه انجام می‌دهند و به این ترتیب اقدام به خریداری زالو کرده و در منزل انجام می‌دهند در حالیکه این کار بسیار خطرناک بوده و ممکن است در صورت استفاده نادرست دچار عوارض شوند چراکه تعداد استفاده از زالو، انتخاب جایگاه مناسب در بدن و مراقبت‌های بعد از زالو درمانی بسیار مهم است.

این متخصص خاطرنشان کرد: جایگاه انداختن زالو در بدن، نحوه استفاده از زالو وحتی خریداری و تهیه زالو بسیار مهم است چرا که برخی افراد زالو را در جای نامناسب می‌اندازند که ممکن است دچار عوارض پس از استفاده از زالو شوند.

وی به اهمیت  مراقبت‌های بعد از انجام زالو درمانی اشاره کرد و گفت: مراقبت‌های بعد از زالو درمانی بسیار مهم بوده که در صورت عدم رعایت ممکن است اسکار زالو درمانی دچار عوارضی مانند عفونت شود ، بنابراین توصیه می‌شود افراد از انجام خودسرانه زالو در منزل خودداری کنند و این امر را به پزشکان متخصص در این حوزه بسپارند.

وی ادامه داد: زالو درمانی باید توسط پزشک متخصص تجویز شود و صلاح‌دید پزشک مد نظر باشد، بنابراین توصیه می‌شود افراد از انجام خودسرانه زالو درمانی خودداری کنند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه زالو ممکن است از طبیعت گرفته یا از مراکز پرورش زالو تهیه شود، تصریح کرد: در حال حاضر مراکز تکثیر و پرورش زالو وجود دارد اما باید مرکز خاصی برای فروش آنها در نظر گرفته شود.

این متخصص به ترس برخی افراد نسبت به زالو درمانی اشاره کرد  و گفت: برخی افرادی که زالو درمانی توسط پزشک  متخصص برای آنها تجویز می‌شود ، دچار ترس می‌شوند و از انجام آن امتناع می‌کنند همچنین برخی شهروندان نسبت به استفاده از زالودرمانی زیاده روی کرده و بدون هماهنگی با پزشک به صورت خودسرانه و به تعداد بالا از زالو استفاده می‌کنند ، بنابراین باید این افراط و تفریط‌ها در جامعه اصلاح شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد