hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آموزش تصویری مش فویلی

آموزش تصویری مش فویلی

در این بخش از آرایش و زیبایی مجله آرگا با آموزش مش فویلی در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید موهایتان را به راحتی در منزل مش بزنید.

مش کردن موها به کمک فویل نیازمند اصول و قواعدی است به همین دلیل اغلب خانم ها برای مش کردن موهای خود به سالن های آرایشی مراجعه می کنند در صورتی که می توان به راحتی و با مطالعه مطالب آموزش مش فویلی تبحر لازم را در این زمینه بدست آورد.

آموزش مش فویلی با روشی ساده

اغلب خانم ها برای ایجاد تغییرات مثبت در ظاهر خود اقدام به رنگ زدن مو یا مش کردن موهای خود می کنند. مش مو را می توان به کمک دو روش فویلی و کلاهی انجام داد که هر یک از این مدل مش مو ها زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند.



نحوه مش زدن موها با فویل

۱. ابتدا مقداری پودر دکلره آبی یا سفید را به همراه مقداری اکسیدان درون ظرفی مناسب بریزید توجه داشته باشید که مایع بدست آمده باید سفت باشد. بعد از ترکیب کردن پودر دکلره یا اکسیدان فقط به مدت ۴۵ دقیقه وقت دارید تا از این ترکیب استفاده نمایید.

۲. در این مرحله باید موهایتان را تقسیم بندی نمایید. برای تقسیم کردن موها ابتدا سه قسمت مستطیل شکل را در قسمت های بالای سر و بغل گوش ها از موهایتان جدا نمایید. ناحیه پشت سر را هم به شکل عمودی از قسمت بالا تا پایین به دو قسمت کاملا مساوی تقسیم نمایید. قسمت کناری موها را نیز به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید.


بیشتر بخوانید: 

نحوه رنگ کردن موهای اکستنشن شده


۳. از قسمت کناری گوش راست اولین دسته از موهایتان را جدا نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که دسته جدا شده از موها نباید پرپشت باشد زیرا فاصله فویل با موها بیشتر می شود بنابراین بهتر است دو تا سه تکه از موها را به شکل دسته ای داخل فویل قرار دهید. بعد از اینکه دسته های سمت راست موها را درون فویل قرار دهید می توانید دسته های سمت چپ را نیز درون فویل قرار دهید.



۴. دسته های جلوی موی سر را هم درون فویل قرار دهید. در صورت تمایل می توانید برای زیباتر شدن مش موهایتان دسته های جلوی سر را به شکل زیگزاگی درون فویل قرار دهید.

۵. بعد از اینکه موها را درون فویل قرار دادید مایع مش را به کمک قلم مویی تمیز به شکل افقی ، عمودی و مایل روی سطح موهایتان قرار دهید. اگر موهای شما بیش از حد بلند می باشند باید موهایتان را تا بزنید تا موهایتان به صورت کامل به مش آغشته شوند.

۶. در این مرحله باید موهایتان را به خوبی بشویید. توجه داشته باشید که قسمت های دیگر موهایتان نباید به مش آغشته شوند زیرا در این صورت این قسمت ها نیز دکلره می شوند و تغییر رنگ می دهند. بعد از شستن موها باید آن ها را به خوبی خشک نمایید.

۷.  توجه داشته باشید که برای رنساژ کردن موها باید چند قطره اکسیدان را به رنگ مو اضافه نمایید تا رنگ مو شل شود سپس موهایتان را به رنگ مو آغشته نمایید و بعد از گذشت مدت زمانی مناسب باید موهایتان را بشویید و خشک کنید.


نکات طلایی برای مش کردن موها

  • زدن مش روی موها را بهتر است از بغل گوش سمت راست شروع نمایید با این کار مش موهایتان جذاب تر به نظر می رسد.
  • اگر لایه موهای شما ضخیم باشد مواد از روی موها می ریزند.
  • مایع مش نیز باید به قدری سفت باشد که از روی موها پایین نریزد.


  • در زمان مش کردن موها و رنساژ کردن آن ها باید موها را مدام چک کنید.
  • در زمان قرار دادن فویل روی موها بهتر است از چسب مخصوص استفاده نمایید زیرا چسب باعث می شود تا فویل هیچ حرکتی نکند و علاوه بر این در قسمت ریشه نشتی ایجاد نگردد.


در این مطلب مش کردن موها به کمک فویل را پیش رو داشتید که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد