hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی: دوم بهمن، برگ زرین تاریخ مبارزه مردم ارومیه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی: دوم بهمن، برگ زرین تاریخ مبارزه مردم ارومیه است

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با صدور پیامی به مناسبت سالروز حماسه دوم بهمن ارومیه، دوم بهمن ۱۳۵۷ را برگ زرین تاریخ مبارزات مردم ارومیه عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در پیامی که روز شنبه صادر شده، آورده است: دوم بهمن در تاریخ آذربایجان غربی و ارومیه برگ زرینی است که در حماسه های سایر شهرها و استان ها باید مورد توجه قرار بگیرد؛ این روز، روزی بود که برای اولین بار یک مسجد (مسجد اعظم ارومیه) از سوی رژیم پهلوی به توب بسته شد.

در ادامه این پیام اضافه شده است: این اقدام رژیم ستمشاهی، نشان از کینه و عداوت رژیم با نمادهای دینی داشت و بیانگر دشمنی با جوهره انقلاب اسلامی برگرفته از اعتقادات دینی و برخاسته از مساجد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرده است: برای استقرار نظام دینی شهدا و مجروحان بسیاری از سوی مردم مبارز ارومیه در این روز تقدیم انقلاب شد و برای تک تک مسوولان و نویسندگان و رسانه ها فرض است که این حماسه را به نحو احسن به جوانان شهر و استان بشناسانند و نگذارند دوم بهمن از یادها فراموش شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین یاد آحاد حماسه سازان و شهدای آن روز و یاد حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی (ره) را گرامی می دارم.

به گزارش ایرنا، دوم بهمن ۱۳۵۷ به فرماندهی مجاهد نستوه حجت الاسلام غلامرضا حسنی با همراهی مبارزان انقلابی ارومیه اولین جنگ مسلحانه ایی بود که برعلیه رژیم طاغوت صورت گرفت.

دراین روز گنبد مسجد اعظم ارومیه هدف تیر نیروهای طاغوت قرار گرفت ومتقابلا نیروهای ستمشاهی با حمله مسلحانه مردم مواجه شده وعقب نشینی کردند.

براساس این گزارش امسال چهل وسومین سالگرد دوم بهمن ۱۳۵۷ است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد