hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معاون رییس جمهور: سرعت دیپلماسی اقتصادی دولت بیش از چند سال گذشته بوده است

معاون رییس جمهور: سرعت دیپلماسی اقتصادی دولت بیش از چند سال گذشته بوده است

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: طی پنج ماه ابتدایی آغاز به کار دولت سیزدهم به اندازه چند سال گذشته دیپلماسی اقتصادی کشور با سایر کشورها در زمینه های مختلف پیشرفت داشته است.

سید محمد حسینی روز جمعه در سفر به گناباد و در سخنرانی خود بین خطبه های نماز جمعه این شهر افزود:دولت سیزدهم تلاش می کند که آثار و تبعات تحریمها بر زندگی مردم کاهش و وضعیت زندگی آنان بهبود یابد و مصلحت، عزت و حکمت ملت در سیاست خارجی اولویت این دولت است و به موفقیتهایی نیز دست یافته از جمله این که فروش نفت در ماههای آغاز به کار دولت سیزدهم ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: دولت  سیزدهم همه تلاش خود را به کار گرفته تا با ریل گذاری جدید اقتصادی شرایط و وضعیت اقتصادی مردم و جامعه بهتر شود و دولت برای تامین سلامت و معیشت مردم اقدامات بسیار خوبی در زمینه دیپلماسی اقتصادی داشته است.

معاون پارلمانی رییس جمهور از سفر اخیر آیت الله رئیسی ریاست جمهور به کشور روسیه به عنوان نقطه عطفی در روابط بین ایران و روسیه یاد کرد و گفت: روسیه دارای تضاد منافع با آمریکاست و از سالهای گذشته به شیوه های مختلف تلاش می کرد که روابط خود را با کشور ما بهبود بخشد ولی عزم جدی در مسوولان وقت وجود نداشت و دولتمردان ایران بیشتر نگاهشان به غرب بود.

حسینی افزود: دولت سیزدهم تقویت روابط با همسایگان را رویکرد مهم دیپلماسی اقتصادی و سیاسی خود قرار داده است و اجرای سند ۲۵ ساله همکاری ایران و چین نیز آغاز شده است و با توجه به قابلیتهای اقتصادی کشور روسیه مبادلات تجاری سالانه بین کشورمان با این کشور از ۷۰۰ میلیون دلار به ۱۰ میلیارد دلار افزایش می یابد.

وی ادامه داد: کشور روسیه هم مثل کشور ما در شرایط تحریم قرار دارد و خواستار تقویت فروش تولیدات خود از طریق بازار ایران و توسعه مبادلات تجاری با کشورمان است و روسیه و ایران دارای دشمن مشترک هستند.

معاون رییس جمهور گفت: کشورهای همسایه و منطقه و چین به دنبال توسعه مبادلات و همکاریهای اقتصادی و تجاری در زمینه های صادرات نفت، گاز و پتروشیمی با کشور ما هستند و باید از این ظرفیتها بهره لازم را ببریم.

حسینی افزود: پیوستن ایران به سازمان همکاریهای اقتصادی شانگهای و اتحادیه اوراسیا و عقد قرارداد سه جانیه سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان یکی از اقدامات موثر برای توسعه مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه ای و گام مهمی برای خنثی سازی تحریمهاست. 

وی اضافه کرد: گروه مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات هسته ای گروهی متخصص است که با اخلاق و عقلانیت و منطقی از حق مسلم و منافع مردم کشورمان دفاع می کنند. 

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: رهبر معظم انقلاب در سالهای گذشته همواره بر حمایت از تولید و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند ولی چون عزم جدی در مسوولان کشور وجود نداشت بیشتر کارها بر زمین مانده بود ولی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در مدت کوتاه شروع به کار خود اقدامات بسیار مهمی در این زمینه انجام داده است و موانع اجرای این سیاستها یکی بعد از دیگری برطرف می شود.

حسینی افزود: بعد از فروکش کردن تبعات بیماری کووید ۱۹ ، مردم در دهه فجر و با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر همراهی خود با دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهند.

معاون پارلمانی رییس جمهور و هیات همراه روز جمعه به گناباد سفر کردند و در ابتدای ورود در آرامگاه علامه بهلول گنابادی حضور یافتند و با قرائت فاتحه بر مزار وی و شهدای گمنام مدفون در آنجا با آرمانهای شهدا تجدید بیعت کردند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد