hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ۱۰ طرح تامین برق و انرژی در استان فارس به بهره‌برداری رسید

۱۰ طرح تامین برق و انرژی در استان فارس به بهره‌برداری رسید

تامین برق و انرژی همواره یکی از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید بوده است، در سفر رضا اردکانیان به استان فارس ۱۰ طرح تامین برق و انرژی با ۷۸۹ میلیارد ریال هزینه و سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه بهره‌برداری از پست ۲۳۰ کیلوولت دانشگاه شیراز و آغاز عملیات اجرایی پست ۲۳۰ کیلوولت سفیر در شیراز گفت: با شرایط بارندگی امسال نیمی از کمبودهای برق و انرژی در کشور جبران شده و مخازن سدهای چندمنظوره که تولید انرژی می‌کنند به‌اندازه کافی آب دارند.

وزیر نیرو با بیان اینکه در صورت عدم برنامه‌ریزی و عدم ذخیره‌سازی آب کافی امسال حدود ۸۰۰۰ مگاوات کمبود تولید انرژی داشتیم افزود: ما برای تولید و مدیریت مصرف ۴ هزار مگاوات انرژی دیگر باید برنامه‌ریزی کنیم که این برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است.

اردکانیان تغییر ساعت کارکرد ادارات را از برنامه‌ریزی‌های موفق برای کاهش مصرف برق دانست و در مورد چگونگی مدیریت مصرف گفت: اجرای تغییر ساعت ادارات جزئی از همین برنامه بوده که توانستیم سه هزار مگاوات مدیریت مصرف داشته باشیم و این کار را از خود مجموعه دولت آغاز کردیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه در سال گذشته تغییر ساعت‌ها طبق مصوبه دولت اجرا و نتیجه و عملکرد خوبی هم در پی داشت، گفت: با توجه به اینکه امسال، افزایش دما نسبت به سال گذشته زودتر شروع شد و هم نسبتا فراگیرتر است امیدواریم که این برنامه نتیجه خوبی داشته باشد.

*بهره‌برداری از ۱۰ طرح توسعه و تأمین برق و انرژی در استان فارس

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس نیز از بهره‌برداری از ۱۰ طرح توسعه و تأمین برق و انرژی در استان فارس هم‌زمان با سفر وزیر نیرو خبر داد و بیان داشت: برای راه‌اندازی این طرح‌ها ۷۸۹ میلیارد ریال هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

عبدالعزیز کریمی گفت: در سفر دو روزه مهندس اردکانیان وزیر نیرو به استان فارس، پست ۲۳۰ کیلوولت دانشگاه شیراز با اعتباری معادل ۳۸۰ میلیارد ریال و با هدف افزایش ضریب اطمینان در تأمین برق به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: همچنین در این سفر طرح توسعه پست ۲۳۰.۶۶ کیلوولت نیروگاه کازرون با اعتباری معادل ۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، در اجرای این طرح احداث دو دستگاه فیدر ۶۶ کیلوولت با هدف کاهش میزان بارگیری خطوط موجود پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس همچنین گفت: طرح مانیتورینگ و کنترل ایستگاه‌های نیروگاه کازرون، چنار شاهیجان و دیندارلو با اعتباری معادل ۶ میلیارد ریال با هدف بهبود فرایند کنترل و بهره‌برداری ایستگاه‌ها افتتاح شده است.

کریمی از افتتاح پست ۶۳.۲۰ کیلوولت خشت خبر داد و گفت: این طرح با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار به تأمین برق پایدار و مطمئن در منطقه خشت و کنار تخته کمک می‌کند. افزایش ظرفیت پست ۶۳.۲۰ کیلوولت بابا میدان در شهرستان ممسنی نیز با اعتباری معادل ۶۰ میلیارد ریال از طرح‌های سفر وزیر نیرو به استان فارس است که منجر به تأمین برق مشترکان جدید در منطقه شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت پست ۶۳.۲۰ کیلوولت برف فروشان شیراز با ۶۰ میلیارد ریال و احداث خط ۶۳ کیلوولت دهنو – بابا حاجی با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های سفر وزیر نیرو به استان فارس است که این طرح‌ها نیز با تأمین انرژی برق برای مشترکان جدید و کاهش بارگیری خطوط موجود کمک می‌کند.

کریمی خاطرنشان کرد: در این سفر همچنین خط ۶۶ کیلوولت دروازه قرآن با ۸۵ میلیارد ریال اعتبار و بازسازی خط ۶۶ کیلوولت لارستان با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و همچنین خط ۶۳ کیلوولت لار با اعتباری معادل ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو عملیات اجرایی پست و خط ۲۳۰ کیلوولت سفیر در شیراز با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال و همچنین عملیات اجرایی پست ۲۳۰ کیلوولت حسن‌آباد اقلید با اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد ریال در استان فارس آغاز گردید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد