hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دولت باید کم‌کاری گذشته در روابط ایران و چین را جبران کند

دولت باید کم‌کاری گذشته در روابط ایران و چین را جبران کند

سفیر اسبق ایران در چین با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به چین گفت: باید کم‌کاری گذشته در روابط ایران و چین را در این دولت جبران کنیم.

جواد منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا اظهار کرد: روابط ایران و چین در دولت سیزدهم قرار است تحرک و تحول بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد. زیرا علاوه بر تغییر شرایط، باید کم‌کاری گذشته در روابط ایران و چین هم باید جبران شود.

سفیر اسبق ایران در چین با اشاره به تماس‌های رئیس جمهور و وزیر امور خارجه با مقامات چینی و گفت‌وگوهایی که مقامات دو کشور در تهران و پکن پیرامون مسائل روز و روابط دوجانبه داشتند، گفت: توسعه مناسبات و دستیابی به جایگاه شایسته مناسبات دو طرف نیازمند افزایش مراودات و رفت وآمدهای دو طرف است و سفر کاری اخیر وزیر خارجه به چین از این جهت حائز اهمیت است.

 این دیپلمات پیشین کشورمان اضافه کرد: ظرفیت همکاری‌های دو کشور بیش از آن چیزی است که در حال حاضر وجود دارد و باید این ظرفیت‌ها به فعلیت برسد.

منصوری یادآورشد: با توجه به سرعت تحولات در عرصه منطقه و بین الملل اظهار کرد: ضروری است که مقامات دو کشور به طور مستقیم تمام ابعاد مختلف مسائل منطقه را مورد بررسی قرار دهند و هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.

 به گفته سفیر پیشین کشورمان در چین، افغانستان، آسیای میانه، منطقه قفقاز و خلیج فارس هرکدام مباحث و موضوعات گسترده و متعددی هستند که برای دو طرف حائز اهمیت هستند و می تواننند مورد مذاکره مستقیم قرار بگیرند.

منصوری با اشاره به مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین گفت: سفر وزیر امور خارجه برای تاثیرگذاری در مذاکرات وین هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

موضع چین در مذاکرات وین واقع بینانه بوده است

وی با بیان اینکه مواضع دولت چین در برجام، در مجموع واقع‌بینانه بوده است، گفت: شاید انتظار ایران صراحت یا سرعت بیشتر گفت و گوها برای پایان دادن به مذاکرات باشد. ولی در کل دولت چین در مذاکرات موقع منطقی داشته و این رویکرد مورد رضایت ایران است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد