hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > طرز تهیه خورشت قیمه با مرغ مجلسی؛ مرحله ای و همراه عکس

طرز تهیه خورشت قیمه با مرغ مجلسی؛ مرحله ای و همراه عکس

روش پخت سریع خورشت قیمه مجلسی جاافتاده با مرغ برای 2 نفر را در این مطلب به صورت کامل و مرحله به مرحله با عکس به شما آموزش می دهیم.
نام غذا نام انگلیسی نسب بهای پرس زمان پخت سختی تهیه مناسب برای
خورش قیمه Gheymeh Stew ایرانی 15175 تومان 1/5 ساعت متوسط افراد با رژیم ویژه


اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید در خورشت قیمه‌تان از گوشت قرمز استفاده کنید پیشنهاد ما گوشت مرغ است که می‌تواند جایگزینی خوب بدون تفاوت طعم غذا باشد.

خورش قیمه (به انگلیسی Gheymeh stew) که از اصیل ترین غذاهای آشپزی ایرانی است مراحل پخت ساده و ثابتی دارد اما در عین حال می توان این غذا را با شیوه های مختلفی طبخ کرد. در حقیقت راه‌های رسیدن به خورشت قیمه به تعداد آدم‌هاست! به همین دلیل افراد با رژیم‌های غذایی متفاوت به‌راحتی می‌توانند آن را تهیه و در دستور غذایی خود قرار دهند.

دستور پخت سریع و خلاصه خورشت قیمه مجلسی و خوشمزه با مرغ:

  1. پیاز نگینی سرخ شده را با مرغ تکه شده و ادویه در ظرف به مدت 4 دقیقه با روغن و حرارت زیاد تفت می‌دهیم.
  2. لپه‌های خیسانده در آب را پس از آبکشی به آن اضافه کرده و 2 تا 3 دقیقه حرارت می‌دهیم.
  3. پس از اضافه کردن رب گوجه‌فرنگی و مخلوط کردن مواد به مدت2 دقیقه، دو لیوان آب جوش به همراه لیموهای عمانی که سوراخ و شیرین شده را به ظرف اضافه می‌کنیم.
  4. خورش را حدود یک ساعت بر حرارت ملایم می‌گذاریم تا جا بیافتد. در این مدت سیب‌زمینی‌ها را خلالی کرده و روغن سرخ می‌کنیم.
  5. در 30 تا 15 دقیقه پایانی می‌توانیم سیب‌زمینی‌های سرخ شده را به خورشت اضافه کنیم یا در انتها آنها را روی خورشت قیمه بریزیم و تزئین کنیم.

طرز تهیه سریع خورشت قیمه مجلسی با طعمی عالی و بی‌نظیر و همچنین ترفندهای جا افتادن و خوشمزه شدن آن رادر ادامه، قدم به قدم مرور خواهیم کرد.

مواد لازم خورشت قیمه با مرغ برای 2 نفر

مواد لازم

مقدار قیمت
(ت)
انرژی
(KCal)

کلسترول
(mgr)

سینه مرغ

نصف سینه

12000

660

340

لپه

1 استکان

250

290

0

پیاز

2 عدد متوسط

1200

253.8

0

سیب‌زمینی

3 عدد متوسط

2800

656

0

رب گوجه‌فرنگی

3 قاشق غذاخوری

2700

49.2

0

روغن سرخ‌کردنی

اندازه کافی

1400

884

0

لیمو عمانی

4 عدد

4000

90

0

زعفران

در صورت تمایل

5000

-

-

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر، چوب دارچین

اندازه کافی

1000

-

-

جمع

-

30350

2883

340

پخت خورشت قیمه با مرغ برای 2 نفر از آماده سازی تا جا افتادن حدود 1/5 ساعت زمان می‌برد.

آماده سازی مواد اولیه برای تهیه خورش قیمه خوشمزه در 4 مرحله

  1. لپه را شستشو می‌دهیم و در کاسه آب ولرمی می‌ریزیم تا کمی خیسانده شود.
  2. لیموهای عمانی را با چنگال سوراخ می‌کنیم و در کاسه یا لیوانی آب می‌گذاریم تا شیرین شوند.
  3. پیاز را به‌صورت نگینی (تقریباً ریز) خرد می‌کنیم. اگر نخواستید می‌توانید آنها را با درجه درشت رنده کنید. سخت نگیرید و از آشپزی لذت ببرید.
  4. سینه مرغ را پس پاک کردن، به قطعات کوچک با اندازه تقریبی 2 بندانگشت خرد کنید.

مراحل پخت خورشت قیمه با مرغ جا افتاده

مرحله 1 سرخ کردن پیاز و مرغ

پخت خورشت قیمه مثل بسیاری از غذاها با سرخ کردن پیاز و تفت دادن گوشت در آن آغاز می‌شود. ابتدا پیازهای نگینی یا رنده شده را در ظرف ریخته و روی حرارت تند با مقداری روغن و نمک سرخ یا اصطلاحاً سبک کنید.

پیاز نگینی سرخ شده در قابلمه سفیدسرخ کردن پیاز

سبک کردن در آشپزی از آن اصطلاحاتی است که اگر بخواهید دستور پخت غذایی را برای کسی شرح دهید می‌توانید از آن برای افه و افاده آشپزی کمک بسیاری بگیرید. این اصطلاح برای گرفتن خامی و پیش پخت در بسیاری از مواد غذایی مثل پیاز یا رب گوجه‌فرنگی کاربرد دارد.


پس از حدود 4 دقیقه تکه‌های سینه مرغ را به پیاز اضافه کرده و کمی ادویه به آن بزنید تا بوی نامطبوع مرغ از بین برود.

پیاز سرخ شده و سینه مرغ در قابلمهاضافه کردن مرغ به پیاز سرخ شده

برای تفت دادن مرغ‌ها حرارت را زیادتر کنید تا سینه‌ها آب نیندازد. می‌توانید از زردچوبه، فلفل سیاه و مقدار کمی پودر سیر برای خوش عطر کردن گوشت مرغ استفاده کنید.

زعفران برای گرفتن بوی مرغ: در صورت تمایل اضافه کردن کمی زعفران دم‌کرده به سینه‌های مرغ هم می‌تواند به خوش‌بو و طعم کردن آن کمک کند. حدود 4 دقیقه مواد را با هم و به آرامی روی حرارت زیاد مخلوط کنید.

مرحله 2 اضافه کردن رب گوجه، لپه و آب

تهیه خورشت قیمه خوشمزه‌مان را در این مرحله با اضافه کردن رب گوجه‌فرنگی، لپه و آب جوش به ظرف ادامه می‌دهیم. به این منظور ابتدا میان مواد در ظرف، فضای کوچکی باز می‌کنیم و رب گوجه‌فرنگی را در همان فضای قابلمه می‌ریزیم. قبل از مخلوط کردن آن با دیگر مواد کمی آن را باز می‌کنیم تا خامی آن گرفته شود. کمتر از یک دقیقه بعد همه مواد را با هم مخلوط می‌کنیم.

سپس لپه‌های خیسانده شده را در آبکشی ریخته و بعد از جدا کردن آب، آن را درون ظرف می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم. یادتان باشد در این وضعیت بی‌آبی، آب جداشده از لپه‌ها را دور نریزید و از آن برای آبیاری گل و گیاه‌ خانه استفاده کنید.

پیاز سرخ شده و سینه مرغ و رب گوجهاضافه کردن رب گوجه فرنگی و لپه

در دستور پخت رزا برای پخت خورشت قیمه، مرحله اضافه کردن لپه‌ها ابتدای کار یعنی پس از شروع سرخ کردن پیاز ذکر شده است. خانم "رزا منتظمی" در کتاب مشهور خود به نام "هنر آشپزی"، دلیل سرخ کردن لپه خیسانده شده را "جلوگیری از له شدن لپه بعد از پختن"، دانسته است.

شما هم می‌توانید در صورت تمایل لپه را پیش‌ازاین و در مرحله 1 با پیاز سرخ‌ کنید، در طرز پخت ما اما به دو دلیل این روند انجام نمی‌شود:

  1. طبق این طرز پخت؛ سرخ کردن پیاز با سینه مرغ به رفع بوی زهم مرغ کمک می‌کند.
  2. لپه با این مدت کوتاه خیساندن تا پایان پخت له نمی‌شود و اصطلاحاً "از هم وا نمی‌رود".

خیساندن لپه یا به‌طورکلی حبوبات برای نرم‌تر شدن و البته هضم بهتر آنها انجام می‌شود. اگر تنها زندگی نمی‌کنید بهتر است با خیساندن طولانی‌مدت حبوبات از شب قبل آشپزی، مقدار نفخ ناشی از مصرف آنها را تا حد چشمگیر یا گوشگیری کاهش دهید!

پس از اضافه کردن لپه و تفت دادن مواد روی حرارت زیاد به مدت 3 تا 4 دقیقه، دو لیوان آب جوش را به ظرف اضافه می‌کنیم. مواد را هم می‌زنیم و منتظر می‌مانیم تا خورش کاملاً به جوش بیافتد. بعدازآنکه خورشت به جوش افتاد شعله را کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم خورش جا بیافتد. اگر مزه دارچین را دوست دارید، می‌توانید یک یا دو چوب دارچین را به شکل درسته! به خورش اضافه کنید.


مرحله 3 سرخ کردن سیب‌زمینی و اضافه کردن لیموی عمانی

خورشت قیمه لذیذ است و سیب‌زمینی‌های سرخ شده خوشمزه و هوس‌انگیز آن! تا خورش شما با حرارت ملایم اجاق جا بیافتد و به غلظت دلخواهتان برسد حدود یک ساعت زمان‌ دارید.

سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و آنها را به شکل خلالی خرد کنید. در تابه‌ای روغن را داغ کنید. سپس سیب‌زمینی‌های خلالی شده را با آب خیلی سرد یا مخلوط آب یخ بشویید و بر پارچه‌ای بخشکانید. سعی کنید این مرحله را سریع انجام دهید تا سیب‌زمینی‌های خشک شده با دمای پایینی وارد روغن داغ شوند. این کار به تردتر شدن سیب‌های سرخ شده کمک می‌کند.

سیب زمینی خلالی سرخ شده در ماهیتابهسرخ کردن سیب زمینی خلالی

پس از سرخ شدن سیب‌زمینی‌ها می‌توانید آنها را در 30 تا 15 دقیقه پایانی پخت به خورش اضافه کنید. یادتان باشد مقداری از آنها برای تزئین روی خورش کنار بگذارید. در طول پخت اگر احساس کردید آب خورش خیلی کم شده ولی خورش احتیاج به زمان بیشتری برای جا افتادن دارد کم‌کم به آن آب جوش یا آب خیلی گرم اضافه کنید.

اگر نمی‌توانید از ناخنک زدن به سیب‌زمینی‌های سرخ شده صرف‌نظر کنید بهتر است قبل از شروع به تخته کاری یک سیب‌زمینی متوسط دیگر را هم به دستور پخت اضافه کنید.

درصورتی‌که فرصت یا حوصله خرد و سرخ کردن سیب‌زمینی را نداشتید می‌توانید از چیپس‌های خلال سیب‌زمینی که به‌صورت آماده در بازار موجود است استفاده کنید. فقط یادتان باشد اگر مهمان دارید بسته چیپس را پنهان کنید و بعد دم از آشپزی تمام و کمال بزنید.

سیب زمینی خلالی سرخ شده در ماهیتابهمقداری از سیب زمینی سرخ شده را برای تزئین کنار بگذارید

در ادامه لیموهای عمانی شیرین شده را از آب خارج کرده و در ظرف خورشت در حال پخت بیندازید.

لیمو عمانی در قیمهاضافه کردن لیموهای عمانی به قیمه

پس از حدود یک ساعت پخت خورشت قیمه خوشمزه ما تمام می‌شود. در صورت تمایل به غلظت بیشتر یا جا افتادن بهتر خورشت می‌توانید از 10 تا 15 دقیقه به نگه داشتن قابلمه بر حرارت ملایم ادامه دهید.

سرو و تزئین

خورشت قیمه مجلسی و خوشمزه‌مان را می‌توانیم با مقداری سیب‌زمینی خلال سرخ شده که از مرحله قبل نگه‌داشته‌ایم، تزئین کنیم.

همچنین در هنگام ریختن خورشت در ظرف پذیرایی سعی کنید لیموهای عمانی را با سلیقه خودتان در یک سمت و روی خورش بگذارید. این کار هم به زیبایی ظرف خورشت پذیرایی کمک می‌کند و هم کار را برای نوش جان کردن خود و همراهانتان راحت‌تر خواهد کرد. این‌طور اگر کسی علاقه به خوردن لیمو عمانی داشت تکلیفش معلوم است و احتیاجی نیست تا ظرف را به خیش بکشد!

خورش قیمه با مرغ و سیب زمینی سرخ شده و لیمو عمانی و برنج زعفرانیبا سیب زمینی های سرخ شده و لیموهای عمانی خورش را در ظرف تزئین کنید



طرز تهیه خورشت قیمه برای 4 یا 5 نفر

طرز پخت خورشت قیمه مجلسی با مرغ برای 4 یا 5 نفر تفاوتی با شیوه پخت آن برای 2 نفر ندارد. فقط اینکه شما باید مقدار مواد لازم موجود در جدول ابتدای مطلب را حدود 2 برابر یا کمی بیشتر کنید.

اگر مهمان دارید یادتان نرود قابلمه آشپزی‌تان را بزرگتر از معمول طبخ غذا برای خودتان انتخاب کنید تا در هنگام پخت دچار مشکل کمبود جا نشوید.

نکات و ترفندها برای پخت خورشت قیمه مجلسی با طعم بی‌نظیر

  1. مقدار و اندازه‌های مرغ تکه شده می‌تواند بسته به سلیقه شما، میزان خوراک و یا رژیم غذایی‌تان متفاوت باشد. می‌توانید غیر از سینه مرغ از قسمت‌های دیگر آن مثل ران و مغز ران هم استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید بهتر است مرغ در خورشت قیمه بدون استخوان باشد و زمان پخت ران و مغزران نسبت به سینه مرغ بیشتر خواهد بود.
     در اینجا می‌توانید طرز تهیه خورشت قیمه با سویا را مطالعه کنید و در صورت تمایل آن را در خانه تهیه کنید.

  2. اگر یادتان نرفت و حوصله داشتید و برنامه غذایی‌تان معلوم بود، لپه‌ها را از شب قبل بخیسانید. این کار به خوش‌خوراک‌تر شدن لپه کمک می‌کند. اگر لپه را چندین ساعت خیساندید یادتان باشد قبل از شروع پخت کمی آن را با پیاز در روغن تفت دهید و سرخ کنید تا در طول پخت له نشود.

  3. برای اضافه کردن دارچین در خورشت قیمه حتماً از چوب دارچین به شکل درسته استفاده کنید. استفاده از پودر دارچین خورشتتان را کدر می‌کند.

  4. در 15 دقیقه پایانی پخت می‌توانید مقدار کمی گلاب و یا زعفران به خورشت اضافه کنید. این کار به خوش عطر شدن خورشت قیمه‌تان کمک می‌کند.

  5. در طبخ خورشت قیمه اگر دوست داشتید به‌جای لیمو عمانی به شکل درسته، از پودر لیمو عمانی استفاده کنید دقت داشته باشید هسته‌های لیمو را جدا کرده و سپس آن را به خورش اضافه کنید. هسته لیمو عمانی خورشت قیمه را تلخ می‌کند.

  6. در صورت تمایل می‌توانید در دقایق پایانی پخت خورشت قیمه به آن مقدار کمی آبلیمو، آبغوره و یا آب نارنج اضافه کنید.
    در اینجا با مطالعه بررسی تمامی فواید و خواص آب نارنج به استفاده هرچه بیشتر آب این میوه جادویی در غذا تشویق می‌شوید. 



پرسش‌های متداول

چگونه خورشت قیمه را غلیظ کنیم؟

اگر در اضافه کردن مقدار آب به خورشت قیمه از سطل استفاده نکرده باشید! و زمان‌بندی طبختان درست و طبق دستور باشد و البته مواد هم به‌اندازه کافی پخته باشند، خورشت قیمه‌تان خواه‌ناخواه غلیظ خواهد شد.

زمان پخت لپه آذرشهر و اتیوپی، مرغ شمال ایران و منجمد ترکیه‌ای، گوشت گوسفند ایرانی و گاو یخ‌زده برزیلی کمی با هم فرق می‌کند! ازاین‌رو زمان پخت مواد غذایی ممکن است در هر بار آشپزی کمی با یکدیگر متفاوت باشد. پخت اجزای خورشت ارتباط مستقیم با جا افتادن آن دارد.
اگر به هر دلیل دوست دارید غلظت خورشتتان بیشتر باشد، باید در انتهای پخت در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید بر روی شعله بسیار کم، خورشت بیشتر جا بیافتد و به غلظت دلخواهتان برسد.

برخی از جوی پرک آسیاب شده یا مقداری آرد گندم برای رسیدن به غلظت بیشتر خورشت استفاده می‌کنند اما ما به دلیل تغییر طعم و مزه خورشت اصلاً این راهکار را پیشنهاد نمی‌کنیم.

آیا می‌توان خورشت قیمه را بدون هیچ گوشتی، چه قرمز و چه مرغ پخت؟

خورشت قیمه را می‌توان بدون هیچ گوشتی پخت. طعم خورشت قیمه بدون گوشت تفاوت چندانی با خورشت قیمه با گوشت یا مرغ ندارد. اگر به هر دلیلی چه پرهیز غذایی و رژیم و چه در دسترس نبودن گوشت دوست دارید خورشت قیمه را برای نهار یا شام در سفره خود داشته باشید از آن صرف‌نظر نکنید.

برخی که رژیم گیاهخواری دارند خورشت قیمه را با سویا می‌پزند.

شما هم می‌توانید در اینجا طرز تهیه خورشت قیمه بدون گوشت و با سویا را بخوانید و از تهیه و صرف آن لذت ببرید.

در میان مواد غذایی حبوبات منبع بسیار خوب و البته سالمی برای تأمین پروتئین بدن به شمار می‌روند. لپه که پایه اصلی و ثابت خورشت‌های قیمه با هر دستور و شیوه پختی است از حبوبات است و مصرف آن علاوه بر تأمین پروتئین مشکلاتی چون بالا رفتن کلسترول و قند را در پی ندارد.

همچنین لپه حاوی فیبر رژیمی و پتاسیم است که به حفظ سلامت قلب کمک می‌کنند، به همین دلیل اگر در میزان مصرف روغن برای پخت خورشت قیمه دقت شود، این خورشت غذای مناسبی جهت افراد میانسال و سالمند و البته افراد با رژیم‌های غذایی ویژه است.

آیا خورشت قیمه چاق‌کننده است؟

خورشت قیمه را هم مثل بسیاری از غذاها می‌توان رژیمی طبخ کرد. به خاطر داشته باشید بسیاری از غذاها را می‌توان با روغن بسیار کم و با مقدار و میزان اندک نشاسته یا هیدرات‌های کربن محدود پخت؛ اما مقدار کالری آزادشده یا ذخیره‌سازی چربی بدن از غذا ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با مقدار مصرف و همچنین میزان فعالیت شما دارد.

برای حفظ تناسب‌اندامتان می‌توانید هنگام خوردن خورشت قیمه از سیب‌زمینی، گوشت قرمز یا مرغ و روغن آن کمتر استفاده کنید و عرصه را برای جوان‌ترها، لاغرها یا بی‌خیال‌ها باز بگذارید!

خورشت قیمه گرم است یا سرد؟

خورشت قیمه گرم است. گرچه طبع غذا هیچ مرجع علمی ندارد اما اگر از آن دسته افرادی هستید که این موضوع برایتان اهمیت دارد؛ طبع لپه گرم و خشک عنوان‌شده است. اگر به دنبال مصلح‌های غذایی هستید هم دانستن این موضوع که برنج طبعی سرد دارد خیالتان را برای نوش جان کردن خورشت قیمه با پلو راحت می‌کند.

همچنین طب سنتی سرکه و غوره را هم به دلیل سردی جزو مصلح‌های لپه برشمرده است!

اگر طبع‌تان گرم است در اینجا با خواندن مطلب غذاهای مناسب برای افراد با طبع گرم و خشک یا صفراوی ها می‌توانید راحت‌تر رژیم غذایی‌ روزانه‌تان را انتخاب کنید. 

چرا خورشت قیمه سیاه و تیره می‌شود؟

تیره یا سیاه شدن خورشت قیمه به نوع مصرف دارچین و لیموی عمانی در آن ارتباط مستقیم دارد. همان‌طور که در دستور طبخ خورشت قیمه مجلس خوشمزه با مرغ برای 2 نفر در بالا توضیح داده شد، استفاده از پودر دارچین و پودر لیموی عمانی در پخت خورشت قیمه، آن را تیره می‌کند.

برای بهره بردن از طعم و عطر دارچین در خورشت قیمه از چوب دارچین درشت و درسته استفاده کنید تا بعد از طبخ هم جدا کردن آن از خورشت راحت باشد.

اگر از لیموی عمانی به‌صورت درسته و نه پودر شده استفاده کنید رنگ خورشتتان عالی خواهد شد. البته رب گوجه‌فرنگی هم در رنگ خورشت قیمه تأثیر دارد. اگر رب گوجه‌تان رنگ خیلی تیره داشت انتظار خوشرنگ شدن خورشت قیمه‌تان انتظار نابجایی است.

چرا خورشت قیمه تلخ می‌شود؟

دانه‌های موجود در لیموی عمانی تلخ‌مزه‌اند و اگر در غذا باشند آن را تلخ خواهند کرد. برای جلوگیری از تلخی خورشت قیمه، لیموی عمانی را به‌صورت درسته شیرین کرده و آن را در 15 تا 30 دقیقه پایانی طبخ به خورشت اضافه کنید.

اگر اصرار دارید به هر دلیل از پودر لیموی عمانی استفاده کنید دقت داشته باشید که دانه‌های لیمو در آن نباشد.

چگونه تلخی لیموی عمانی را برای پخت خورشت قیمه بگیریم؟

در دستور پخت خورشت قیمه با مرغ گفتیم که برای گرفتن تلخی لیموی عمانی بهتر است با چنگال چند سوراخ بر لیموی درسته ایجاد کنیم و آن را در لیوان یا ظرفی با آب ولرم بیندازیم. پس از گذشت 10 تا 30 دقیقه تلخی لیمو گرفته خواهد شد. اگر حوصله داشتید و دراین‌بین یک یا دو بار آب ظرف را عوض کردید نتیجه بهتری خواهید گرفت.


چرا خورشت قیمه غذای نذر شده است؟

اینکه چرا قیمه با سیب‌زمینی خورشت نذر شده است ظاهراً دلایل گوناگون دارد. نخست اینکه همه مواد اولیه آن در تمام طول سال به‌راحتی یافت می‌شود و دسترسی به آنها در ایران ویژه فصل یا دوره خاصی از سال نیست.

دوم اینکه قطعات گوشت در خورشت قیمه تا حد امکان کوچک می‌شود و به همین دلیل گوشت قربانی و نذری به یک اندازه در همه خورشت پخش‌شده و در هر پرس غذا به‌صورت برابر تقسیم می‌شود.

و سوم آنکه لپه حبوباتی خوشمزه و با بهایی مناسب است و می‌تواند در حجم زیاد منبع غذایی خوبی برای بهره برندگان از غذای نذری باشد.

چطور خورشت قیمه روغن بیندازد؟

برای اینکه خورشت قیمه روغن بیندازد باید سرعت و عجله را به‌طور کامل از آشپزی فراموش کنید. به‌جای 2 لیوان آب، 3 لیوان آب جوش در خورشت بریزید، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید خورشت روی حرارت بسیار ملایم 1/5 ساعت جا بیافتد.

به یاد داشته باشید جا افتادن غذا و زمان دادن برای پخت هرچه بهتر گوشت، به روغن انداختن خورشت کمک شایانی خواهد کرد.

برای روغن انداختن خورشت می‌توانید در مصرف روغن صرفه‌جویی و امساکی نداشته باشید. البته این شیوه پخت آن‌چنان سالم نیست، اما اگر خیلی هوس خورشت قیمه روغن افتاده را کرده‌اید اولاً مقدار روغن را کم نکنید و دوم آنکه بهتر است از گوشت گوسفندی برای طبخ در خورشت استفاده کنید.


غذاهای مشابه خورشت قیمه مجلسی با مرغ

خورشت قیمه با گوشت قرمز

خورشت قیمه با سویا

خورشت قیمه نثار

خورشت قیمه شاه‌عباسی

خورشت پیچاق قیمه

در اینجا می‌توانید طرز تهیه خورشت پیچاق قیمه + فیلم را ببینید.

جمع‌بندی

طرز تهیه خورشت قیمه مجلسی با مرغ برای 2 نفر را در این مطلب ازنظر گذراندید. همچنین شما با فوت‌وفن‌های رژیمی شدن و جا افتادن و غلیظ کردن خورشت قیمه آشنا شدید و سؤالات متداول پیش‌آمده برای دیگران را با پاسخ آنها مطالعه کردید.

به یاد داشته باشید خورشت قیمه را می‌توان ‌به اشکال بسیاری پخت و با گوشت‌های گوناگون طبخ کرد.

در اینجا می‌توانید طرز تهیه خورشت قیمه شاه‌عباسی که از آمیختن خورشت قیمه با پلو تهیه می‌شود را بخوانید.


ارزش غذایی مواد اولیه

در پایان جزئیات ارزش غذایی هرکدام از مواد اولیه موجود در خورشت قیمه با مرغ را می‌آوریم.

منبع مطالب جدول سایت سازمان غذا و داروی آمریکا(https://fdc.nal.usda.gov/) است .

در
100gr

کربوهیدرات
gr

پروتئین
gr

چربی
gr

قند
gr
کلسیم
mg

سینه مرغ

0.51

33.44

4.71

0

16

لپه پخته

20.51

8.34

0.39

2.90

55

پیاز سرخ شده

9.56

1.36

0.19

4.73

22

سیب زمینی

24.81

2.24

4.66

0.20

9

رب گوجه

18.91

4.32

0.47

12.18

36


اگر طعم قیمه همیشگی‌تان با دستور خاصی را دوست دارید یا ترفند خاصی برای طرز تهیه خورشت قیمه‌ به کار می‌گیرید؛ می‌توانید با عکس، فیلم، صوت یا پیام نوشتاری تجربه آشپزی‌تان را با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

فیلم طرز تهیه خورشت قیمه سیب زمینی با مرغ 

در پایان هم فیلم طرز تهیه خورشت قیمه مجلسی با مرغ با دستور پخت متفاوتی برایتان آورده ایم. 


آیا خورش قیمه را به مهمان خارجی خود پیشنهاد می کنید؟
امتیاز: 3.7 (از 6 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد