hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نمایشگاه بین المللی ایران ژئو گشایش یافت

نمایشگاه بین المللی ایران ژئو گشایش یافت

نمایشگاه بین المللی ایران ژئو روز پنجشنبه در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کارکرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در مراسم افتتاح نمایشگاه بزرگ و بین المللی ایران ژئو که نخستین نمایشگاه حوزه اطلاعات مکانی منطقه خاورمیانه محسوب می شود، سردار سرتیپ «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ «مجید فخری» رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و رییس شورای سیاستگذاری اولین نمایشگاه بین المللی ایران ژئو  و سرونا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دیگر دستگاه های مرتبط حضور داشتند.

در این نمایشگاه برای نخستین بار چندین دستاورد نوین دانش بنیان از جمله تجهیزات هیدروگرافی بستر دریا، سنجنده پارامترهای فیزیکی آب و جریانات دریایی، سنجنده های گوناگون اندازه گیری، فناوری های امور فضایی و سنجنش از دور، تصاویر ماهواره ای، ‌تجهیزات مرتبط با حوزه ژئودزی و ژئوفیزیک ارائه و معرفی شده است.

همچنین در این نمایشگاه که با شعار «مهندسی ایرانی بسوی فرداها» برپا شده، تجهیزات و خدمات فنی مهندسی گوناگونی مانند انوع سنجنده ها و دوربین های نقشه برداری، لیزرها، هواپیماها و پهپادهای فتوگرامتری، انواع سامانه های ردیاب، نرم افزارها و سخت افزارهای حوزه داده پردازی و تعیین موقعیتم کانی و سرویس های اطلاعاتی مکانی و سنایع و تجهیزات مرتبط ارائه و در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

قرار است در این رویداد مهم که در آن سازمان ها و نهادهای مختلف از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه های جهاد کشاورزی، کشور، نیرو، صمت، علوم، پدافند غیرعامل، سازمان نقشه برداری کشور، سازمان هواشناسی و اتحادیه انجمن های علوم جغرافیایی ایران حضور و مشارکت دارند، اولین کنفرانس ملی داده و علوم اطلاعات مکانی نیز برگزار شود.

این نمایشگاه با هدف ارتقای سطح فناوری و توسعه کسب و کارهای حوزه ژئوماتیک و ژئوانفورماتیک جمهوری اسلامی ایران هم در داخل کشور و هم در توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی با استفاده از هم افزایی و به کارگیری حداکثر ظرفیت قابل دسترسی بین بخشی برگزار شده است.

اولین نمایشگاه بزرگ و بین المللی ایران ژئو تا سوم بهمن ماه هر روز از ساعت ۸ تا ۱۵ در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان علاقه مندان است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد