hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معاشر: دعوت پوتین از آیت‌الله رییسی به معنی شکست رژیم صهیونیستی است

معاشر: دعوت پوتین از آیت‌الله رییسی به معنی شکست رژیم صهیونیستی است

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه سفر رییس جمهوری به مسکو شکست خفت‌باری برای رژیم غاصب اسرائیل است، گفت: دعوت رییس جمهوری روسیه از آیت الله رییسی تلاش‌ها و تقلاهای رژیم صهیونیستی و همپیمانانش برای کم رنگ کردن روابط ایران و روسیه را بی اثر کرد.

«عبدالرحمن معاشر» روز پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا با اشاره به اهمیت دعوت ولادیمیر پوتین از آیت‌الله سیدابراهیم رییسی گفت: روسیه یکی از شرکای مهم سیاسی و اقتصادی ایران در منطقه است. به نظر می رسد گفت‌وگوهای دو جانبه حول محور روابط اقتصادی، تجاری، برجام و دیگر مسائل خواهد بود. این امید وجود دارد که نتایج این سفر رضایت‌مندی ملت عزیز ایران از اقدامات رییس جمهوری در اتخاذ سیاست های خارجی موثر را به دنبال داشته باشد.

رییس هیات موسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هماهنگی سیاست‌های ایران و روسیه برای پیشبرد رژیم حقوقی دریای خزر و روشن شدن حدود کشورهای شریک دریای خزر در کف دریا و زیر کف دریا تا حدود فلات قاره  مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای شده است از این به بعد همکاری‌های تجاری بین دو کشورایران و روسیه افزایش پیدا کند. من پیشنهاد می کنم بین دو کشور بانک و صندوق سرمایه‌گذاری مشترکی ایجاد شود، این کار می‌تواند روند مبادلات مالی و بانکی در معاملات تجاری و بازرگانی بین دو کشور را تسهیل می‌کند.

معاشر بخش سرمایه‌گذاری روسیه در ایران را هم حائز اهمیت دانست و گفت: سرمایه‌گذاری دولتی و بخش خصوصی روسیه می‌تواند مستقل از هم در تحکیم روابط اقتصادی دو کشور موثر بیفتد گه مقدمه لازم برای انجام این کار ایجاد بانک مشترک دو کشور است.

 موانع صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به موانع و مشکلاتی که در مسیر صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه به وجود آمده است، گفت: اخیراً با مشکلاتی مواجه شدیم که به نظر من اداری و فنی است. یکی از محورهایی که باید حتماً در این سفر در مورد آن صحبت شود لغو محدودیت های قانونی روسیه نسبت به محصولات کشاورزی ایران است. روسیه بازار مصرف مناسبی دارد و اگر این موانع رفع شوند سود زیادی عاید کشاورزان ما می شود.  از طرفی هم بنیه تجاری و اقتصادی دو کشور تقویت می شود.

رییس هیات موسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی یادآور شد: زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای هم می‌تواند زمینه‌ساز افزایش همکاری‌ها باشد که باید در مورد آن صحبت شود. به نظر می‌رسد در این حوزه‌ها می‌توانیم سرمایه‌گذاری‌های مشترکی با روس‌ها تعریف کنیم که مبادلات دو طرف از طریق کوریدور شمال به جنوب افزایش یابد. اتصال کوریدر شمال به جنوب، هر دو کشور را در ابعاد اقتصادی و به تبع آن از نظر امنیتی تقویت می‌کند.

وی، صنعت گردشگری در روابط ایران و روسیه را حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود:  روسیه کشوری است که مکان های دیدنی بسیار و امکانات خوبی در حوزه گردشگری دارد، ایران هم مزیت‌های زیادی دارد. معتقدم یک گروه مشترک برای تقویت صنعت گردشگری باید تشکیل شود و یکی از مباحثی که می تواند در دیدار دو رییس جمهور مورد توجه قرار گیرد، موضوع استفاده حداکثری از ظرفیت گردشگری دو کشور است. تبادل گردشگر می‌تواند به توسعه گردشگری دو کشور کمک کند.

معاشر، محور مشترک بعدی بین ایران و روسیه را همکاری‌های امنیتی معرفی کرد و یادآور شد: دو کشور در محورهای سوریه و چند نقطه دیگر منافع مشترک و همسودارند. استارت همگرایی ایران وروسیه در سوریه را شهید حاج قاسم سلیمانی سید الشهدای مقاومت زد. سردار سلیمانی از طریق وارد کردن پوتین به منازعه سوریه محور مقاومت را تقویت کرد که امیدوارم آیت‌الله رییسی نیز بتواند این اشتراک منافع ایران و روسیه در مناطق مختلف را تقویت کند.

وی، سفر دکتر رییسی به مسکو را از آن جهت حائز اهمیت دانست که  تلاش‌ها و تقلاهای رژیم صهیونیستی و همپیمانانش برای کم رنگ کردن روابط بین ایران و روسیه را بی اثر کرد و اظهار داشت:  رژیم صهیونیستی تلاش کرد روابط ما تقویت نشود و آن را به تیرگی ببرد اما ناکام ماند، لذا دعوت آقای پوتین از رییس جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل در اجرای نیات شوم و سیاست‌های تفرقه افکنانه و مخرب خود علیه ایران موفق نبوده است و نتوانست تضعیف ایران را از طریق روسیه انجام دهد واین شکست خفت‌باری برای رژیم غاصب اسرائیل است.    

رییس هیات موسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی از همه جریان‌های داخلی، گروه‌ها و احزاب سیاسی  و تشکل‌های مردمی خواست از تلاش‌ها و اقدامات داخلی و خارجی  رییس جمهوری حمایت کنند که با ایجاد وحدت در حمایت از دولت بتوانیم شاهد خشنودی ملت و رضایت رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی، درباره چالش روسیه در اکراین و ایران در موضوع هسته ای با غرب و اهمیت سفر رییس جمهوری به روسیه در رابطه با این موضوعات گفت: این سفر اتحاد ایران و روسیه را در مقابل غرب به تصویر خواهد کشید و در دو محور اکراین و چالش‌های ایران و غرب، این اتحاد خود را نشان خواهد داد، به گونه‌ای که مانع پیشروی دشمنان مشترک دو کشور خواهد شد.  

منبع: irna-84619815

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد