hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیت الله رییسی: ایران به دنبال تعامل حداکثری با جهان و هم پیمانان خود است

آیت الله رییسی: ایران به دنبال تعامل حداکثری با جهان و هم پیمانان خود است

رییس جمهور با اشاره به ضرورت ارتقای روابط ایران و روسیه گفت: جمهوری اسلامی به دنبال تعامل حداکثری با همه کشورهای جهان به خصوص کشورهای همسایه و هم پیمان است؛ هدف و مبنای این همکاری منافع متقابل ملت‌ها، شکل‌دهی فزاینده به جامعه جهانی متمدن و توجه به اصول عدالت و اخلاق است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله «سیدابراهیم رییسی» امروز پنجشنبه در جریان سفر خود به روسیه در مجلس دومای این کشور حضور یافت و سخنرانی کرد.

رییس جمهوری با اشاره به اراده مصمم ایران در توسعه روابط با روسیه گفت: ظرفیت هایی که در ایران و روسیه وجود دارد زمینه را برای توسعه همکاری های بسیاری ایجاد کرده است و  ما مصمم هستیم روابط در حوزه های سیاسی،اقتصادی، تجاری علمی، فرهنگی و در همه زمینه ها بین دو کشور توسعه پیدا کند.

رییس جمهوری تصریح کرد: ما این میزان از روابطی که تاکنون وجود داشته است را به هیچ عنوان کافی نمی دانیم و هم بنده و هم آقای پوتین در جلسه مشترک تاکید داشتیم که این میزان از روابط بین ایران و روسیه قابل قبول نیست و حتما می‌تواند گام‌های بلندی برای توسعه روابط بین دو کشور برداشت و ما در این موضوع مصمم هستیم که این روابط توسعه پیدا کند. 
آیت الله رییسی با اشاره به اینکه ما همواره معتقد به گسترش روابط با کشور دوست روسیه بوده و خواهیم بود؛ گفت: امروز خوشبختانه افق های بسیار روشنی برای همکاری‌های دو کشور در سطوح بین‌المللی مشاهده می‌شود تقویت روابط ایران و روسیه در قالب های دو جانبه و چند جانبه موجب رونق اقتصاد دو ملت و تقویت امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری فراوان و مکمل در کنار قدرت و اثرگذاری هریک از دو کشور در مناطق جغرافیایی خود می‌تواند همگرایی بین مناطق را تقویت کند.

آیت الله رییسی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعامل حداکثری با همه کشورهای جهان به خصوص کشورهای همسایه و هم پیمان خود است هدف و مبنای این همکاری و تعامل منافع متقابل ملت‌ها و شکل‌دهی فزاینده به یک جامعه جهانی متمدن است که از طریق همکاری کشورهای مستقل و صاحب فرهنگ های متعالی و توجه به اصول عدالت، اخلاق و معنویت قابل تحقق است. 

ادامه دارد

منبع: irna-84620584

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد