hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > روستای هیر قزوین منطقه ای چشم نواز با طبیعتی زیبا

روستای هیر قزوین منطقه ای چشم نواز با طبیعتی زیبا

روستای هیر یکی از تفرجگاه ها بکر در استان قزوین است. روستایی که با وجود باغ ها و مزارع گوناگون چشم اندازهای سرسبزی به خود اختصاص داده و در سفر به این منطقه از جذابیت های دیدنی زیادی بازدید خواهید کرد. این روستا به دلیل وجود معادن ذغال سنگ اهمیت زیادی دارد.

استان قزوین، منطقه ای با آداب و رسوم و ویژگی های فرهنگی مختص خود می باشد. این شهر از جذابیت های فرهنگی و تاریخی متعددی برای گردشگران برخوردار است. یکی از جاذبه هایی که در سفر به این استان می توانید از آن دیدن نمایید، روستای دیدنی هیر می باشد. این روستا دارای مناظر جنگلی و بکر بوده و مکان بسیار مناسبی برای گردشگران است. اهمیت این روستا به دلیل وجود معادن ذغال سنگی می باشد که در تامین اقتصاد مردمان این منطقه نقش مهمی دارد. در ادامه این بخش نیز با جذابیت های این روستا آشنا می شوید.


معرفی روستای هیر قزوین

این روستای دیدنی در بخش رودبار و در ناحیه الموت غربی واقع شده است. شما برای بازدید از این روستای دیدنی باید به شمال قزوین سفر کنید. با توجه به اینکه این روستا ظرفیت گردشگری بالایی دارد، هر ساله علاقه مندان زیادی از نواحی مختلف به این استان سفر می کنند. از سویی وجود جاذبه های مهم و تنوع آن در این روستا موجب جذب توریستان خواهد شد. این روستای بکر امروزه یکی از دیدنی های استان قزوین برای گردشگران محسوب می شود.



استان قزوین یکی از نواحی گردشگری ایران است. در این استان جاذبه های زیادی به ویژه روستاهای مهم در اطراف آن قرار دارند که در جذب توریست ها نقش مهمی خواهند داشت. این روستا با ارزش های فرهنگی و در برخی از مواقع نیز سازه های باستانی ارزشمند خود مقصد گردشگران زیادی می شوند. یکی از روستاهای دیدنی این استان در منطقه الموت و در رودبار واقع شده است.


بررسی روستا:

فاصله این روستا دیدنی تا شهر قزوین ۶۵ کیلومتر می باشد. این روستا در نواحی اطراف خود دارای طبیعت بکر و زیبایی است. همانطور که قبل از این اشاره شد، وجود معادن ذغال سنگ در این منطقه یکی از مهم ترین امتیازات این روستا به شمار می آید. از این معادن استفاده های زیادی می شده است، به ویژه تا سال ۱۳۶۰ که برای سوخت حمام عمومی ذغال سنگ کاربرد زیادی داشته و استفاده می شد.



کوچه های این روستا سنگ فرش شده و زیبایی بیشتری را به روستا بخشیده است. با توجه به اینکه این روستا دارای جذابیت های گردشگری می باشد، میراث فرهنگی استان سعی دارد، تا رسیدگی بیشتر به این روستا آن را به یکی از مناطق توریستی استان تبدیل کند. در شمال این روستا می توانید به روستای دیدنی ویار برسید. این روستا نیز با هدف جذب گردشگران می تواند نقش مهمی در منطقه داشته باشد.


امامزاده برهان هیر:

این امامزاده یکی از جاذبه های مذهبی و فرهنگی در روستای هیر می باشد. شما با بازدید از این امامزاده هم می توانید با بخش های تاریخی و فرهنگی آن آشنا شوید و هم می توانید کمی دلتان را از نگرانی ها خالی کنید. قرار گرفتن این امامزاده در ارتفاعات منطقه زیبایی خاصی به آن بخشیده است و از سویی دارای چشم اندازهای دیدنی نیز می باشد. این امامزاده از دیدنی های این روستا و از مکان های دیدنی قزوین است، که جذابیت های تاریخی فرهنگی دارد.


چگونه به این امامزاده برویم؟ برای بازدید از این امامزاده باید به یکی از بلندترین قله های روستا بروید. این قله که با عنوان شاه رشید از آن یاد می شود، یک بنای تاریخی و فرهنگی را در خود جای داده است. این قله در فاصله ۵ کیلومتری از شمال غربی این روستا قرار دارد. شما با قرار گرفتن بر بالای این قله ها و ارتفاعات می توانید نیمی از چشم اندازهای این روستا را مشاهده کنید. طبیعت این روستا بسیار بکر و تماشایی است.


جاذبه های هیر:

دیدنی های این روستا شامل جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بکر آن می باشند. این روستا دارای مزارع و مراتع گوناگونی است و از زیبایی های زیادی برای گردشگران برخوردار می باشند. این منطقه با وجود باغستان ها طبیعت ویژه ای را برای شما تداعی خواهد کرد. برای اینکه به تماشای چشم اندازهای زیبای این روستا و نواحی اطراف آن بپردازید، باید سری به این منطقه تفریحی بزنید و از نزدیک از آن ها دیدن کنید.


در این روستا صخره ای سنگی با ارتفاع ۷۰۰ متر قرار دارد که اهمیت تاریخی به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید این صخره نماد انحصاری این روستا به شمار می آید. شما با تماشای این صخره عظیم به یاد قدرت و عظمت خدا می افتید. با گذر از این صخره سنگی به باغستان ها و مراتع سرسبز این روستا می رسیم که می توانید از طبیعت آن ها لذت ببرید.


چگونه به هیر برویم؟

اگر قصد سفر به روستای هیر را دارید، باید راهی قزوین شوید. این روستا بخشی از دهستان معلم کلایه قزوین است، در فاصله۶۵ کیلومتری از قزوین قرار دارد. شما در  طی مسیر می توانید از نواحی جنگلی زیبا و دیگر روستاها عبور کنید. یکی از مهم ترین چشم اندازهایی که در طول مسیر از آن دیدن خواهید کرد، روستای بکر اشکوارات و نواحی جنگلی اورس می باشد.


شغل مردم هیر:

بخش مهمی از درآمدهای مردمان این روستا از طریق باغ ها و کشاورزی تامین خواهد شد. همچنین برخی از افراد به پرورش ماهی مشغول هستند. دامداری سنتی نیز در میان مردمان این روستا بسیار رواج دارد. این مناطق دارای تنوع محصولات بوده و نمونه های مختلفی از میوه ها در این منطقه کشت می شود. این منطقه دارای باغستان های قدیمی و جدید است. با توجه به اینکه مراتع این منطقه دارای خاک های حاصحلخیز بوده و چشمه های آب گوارا در این روستا وجود دارند، می توانید از چشم اندازهای سرسبزی دیدن کنید.


معرفی مکان های دیدنی قزوین می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این استان در اختیار شما علاقه مندان قرار دهد. شما با مراجعه به لینک می توانید از جذابیت های بیشتر این استان بهره مند شوید. همچنین از دیگر دیدنی های قزوین می توان به پارک جنگلی باراجین قزوین اشاره نمود که بسیاری از گردشگران در سفر به این شهر از جذابیت های آن و امکانات تفریحی که دارد، استفاده می کنند.


روستای هیر نیز یکی از جاذبه های تفریحی در این شهر است که شما علاقه مندان در این بخش با جذابیت های این روستا آشنا شدید. تجربه سفر به اینگونه از نواحی بسیار آموزنده خواهد بود. به ویژه مناطق روستایی که بخش مهمی از ارزش های فرهنگی را در خود جای داده اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد