hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حماسه ۲ بهمن ۵۷ ارومیه جرات مبارزه مضاعف را در ملت ایران زنده کرد

حماسه ۲ بهمن ۵۷ ارومیه جرات مبارزه مضاعف را در ملت ایران زنده کرد

مبارز ارومیه ای و همرزم شهید چمران گفت: حماسه دوم بهمن ۱۳۵۷ مردم این شهر در مقابل دژخیمان رژیم ستمشاهی، خون شجاعت و غیرت را در رگ‌های ملت ایران تزریق و جرات مبارزه مضاعف را در مردم زنده کرد.

نصرالله اسداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبارزه مسلحانه مردم ارومیه و ایستادگی آنان در برابر تانک های رژیم ستمشاهی در روز دوم بهمن ۱۳۵۷ بسیار در بین ملت ایران اثرگذار  بود به طوری که نیم ساعت پس از این حماسه، روی دیوارهای اصفهان عبارت "زنده باد نیروهای مسلح ارومیه که تانک های پهلوی را وادار به فرار کردند" حک شد.

وی اضافه کرد: مبارزه مسلحانه مردم ارومیه باعث به انزوا کشیده شدن نیروهای رژیم ‌طاغوت شد چنان که‌ پس ‌از این حادثه  دیگر به خیابان ها نیامدند.

مبارز انقلابی ارومیه ای ادامه داد: انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن در کشور به پیروزی رسید ولی باید گفت انقلاب در ارومیه در ۲ بهمن ۱۳۵۷ به ثمر نشست.

اسداللهی بیان کرد: مجاهد نستوه حجت الاسلام حاج‌ غلامرضا حسنی، مرحوم حمید فاسونیه چی و بسیاری دیگر از مبارزان جان برکف در این روز به میدان آمدند و چنین روزی را خلق کردند تا ابهت و هیمنه رژیم طاغوت شکسته شود.

وی تبیین ابعاد مختلف حماسه ۲ بهمن ۱۳۵۷ را به نسل امروز و آیندگان ضروری خواند و گفت: با تهیه برنامه های مستند، برگزاری همایش های باشکوه با حضور سخنرانان کشوری و مبارزان انقلابی می توان نقش موثری در انتقال ابعاد مختلف این روز به نسل آینده ایفا کرد.

وی افزود: نهادها و دستگاه های مختلف می توانند با کنار هم قرار گرفتن و تهیه و تدوین برنامه ای جامع برای برگزاری این روز بزرگ گامی موثر در ماندگار ساختن وانتقال آن به نسل جوان بردارند.

به‌ گزارش ایرنا، درتاریخ مبارزات ملت ایران برای ساقط کردن رژیم ستمشاهی روزهای بزرگی چون خرداد ۴۲، ۱۹ دی قم، ۲۹ بهمن تبریز و ۱۷ شهریور تهران به چشم می خورد که دراین میان ۲ بهمن ۱۳۵۷ ارومیه نیز از جمله این مبارزات است.

دوم بهمن ۵۷ به فرماندهی مجاهد نستوه حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی و با اتحاد و یکپارچگی مردم  انقلابی ارومیه شکل گرفت و غیرت و شجاعت مردم آذربایجان غربی را به طاغوت و طاغوتیان نشان داد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد