hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > برداشت ده‌هزار تن صیفی‌جات و سبزیجات از گلخانه‌های لرستان

برداشت ده‌هزار تن صیفی‌جات و سبزیجات از گلخانه‌های لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه ۱۰ هزار تن گوجه، خیار و فلفل دلمه‌ای از گلخانه‌های استان برداشت می‌شود.

دکتر اسفندیار حسنی مقدم با اشاره به اینکه توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای  یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است، بیان کرد: سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان ۷۲ هکتار است که از این میزان ۴۹ هکتار به کشت صیفی و سبزیجات شامل گوجه، خیار و فلفل دلمه‌ای اختصاص دارد.

وی افزود: از این سطح سالانه ده هزار تن محصول برداشت می‌شود که حداقل ده برابر تولید در فضای آزاد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۲ هکتار نیز به کشت گل و گیاهان زینتی اختصاص پیدا کرده و سالانه حدود ده میلیون شاخه گل بریده برداشت می‌شود.

برداشت سالانه ۸۰ تن آلوئه‌ورا در لرستان

حسنی مقدم  با بیان اینکه ۱.۵ هکتار نیز به کشت گیاهان دارویی به ویژه آلوئه‌ورا  اختصاص دارد که سالانه ۸۰ تن برداشت می‌شود، بیان کرد: تولید حداقل ده برابری، کاهش مصرف آب، اشتغال و  توجیه اقتصادی از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرک گلخانه‌ای با مساحت ۴۳۰ هکتار هم آماده واگذاری به سرمایه‌گذار و هلدینگ‌های اقتصادی است، افزود: امیدوارم در سال‌های پیشرو شاهد جهش در تولیدات گلخانه‌ای استان باشیم.

سازمان جهاد کشاورزی آماده ارائه مجوز به متقاضیان کشت گلخانه‌ای است

حسنی مقدم با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی آماده ارائه مجوز به متقاضیان کشت گلخانه‌ای است، گفت: پرداخت تسهیلات با نرخ کم و دوره باز پرداخت طولانی را هم داریم، البته اکنون با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم اما رفع مشکل را در دستور خود قرار داده‌ایم.

وی در خصوص بازاریابی و صادرات محصولات گلخانه‌ای بیان کرد: با توجه به کیفیت و استانداردهای لازم بقایای سموم و کودشیمیایی محصولات گلخانه‌ای استان بازار هدف خارج از کشور است و در این خصوص مشکلی نداریم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد