hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|شهرداری قم شادی را در تمام شهر توسعه دهد

قم|شهرداری قم شادی را در تمام شهر توسعه دهد

امام جمعه پردیسان قم با بیان اینکه بدون شادی و نشاط، معنویت امکان ندارد، گفت: در جشنواره اقوام و عشایر، شادی‌های خوبی دیدیم که سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم باید آن را در تمام شهر توسعه دهد.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صمصام الدین قوامی همزمان با جشن‌های دهه کرامت و سال رونق تولید ملی در بازدید از جشنواره اقوام و عشایر استان قم که به همت سازمان فرهنگی،هنری و ورزشی شهرداری قم در بوستان علوی در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه عنوانِ «قم دوست‌داشتنی» که برای شعار این جشنواره انتخاب‌شده بسیار جالب است، اظهار داشت: قم به‌ظاهر خشک و غم‌انگیز تلقی می‌شود و این نمایشگاه تلاش دارد که نشان دهد در این شهر شادی هم وجود دارد.

امام‌جمعه پردیسان قم بابیان اینکه علیرغم برخی نظرات نادرست کنار حوزه علمیه و مراجع تقلید، زیبایی و شادی و آرامش هم وجود دارد، افزود: جمعیت و مدنیت قم رو به افزایش بوده و مهاجر هم در این شهر زیاد است و این نشاط اجتماعی، بهترین پیام از یک مرکز جهانی است.

قوامی با تصریح بر اینکه این نمایشگاه سبب وحدت بین عشایر نیز شده است، گفت: این نمایشگاه‌ها می‌تواند صنعت گردشگری را به‌شدت کمک کند و برخلاف تصوری که گردشگری در قم ضعیف است، می‌توان قم را در کنار حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران که مرکز و محوریت گردشگری بوده را با انواع و اقسام جاذبه‌های باستانی و قومی و صنایع‌دستی که داشته جلوه بیشتری ببخشد.

وی معنویت را دارای چهار پایه دانست که یکی از آن‌ها شادی و دیگری امید و آرامش و اطمینان بوده که بدون شادی، معنویت امکان ندارد و خاطرنشان کرد: این چهار موضوع باهم بوده و اگر یکی نباشد.، مانند میزی بوده که یک پایه نداشته باشد، شما می‌بینید که علمای بزرگ در زندگی خودشان و در بین شاگرد و کرسی‌های درسی که داشتند شاد هستند.

امام‌جمعه پردیسان قم یادآور شد: شادی باید تعریف شود و روی آن کار جدی صورت گیرد تا با تولید و مدیریت شادی، آثار آن به معنویت ختم شود، چراکه مبنای معنویت، شادی و امید است و در این چهار موضوع، اصل نخست شادی است که ما باید آن را فرهنگ حاکم بر شهر کنیم.

قوامی تأکید کرد: بدون شادی و نشاط، معنویت امکان ندارد و این خود یک کد بوده که شادی ملاک است که معنویت را تقویت کند. در جشنواره اقوام و عشایر، شادی‌های خوبی دیدیم که سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم باید آن را در تمام شهر توسعه دهد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد