hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نمایشگاه عرضه مستقیم برای اصناف مشکل‌ساز بود

نمایشگاه عرضه مستقیم برای اصناف مشکل‌ساز بود

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: یکی از مشکلات اصناف در سال‌های اخیر برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در بازه زمانی کاری اصناف بود که کاهش کیفیت برگزاری این نمایشگاه‌ها و نارضایتی مکرر اصناف و مردم از آن‌ها باعث شد از سال گذشته با برگزاری فروش‌های فوق‌العاده به جای نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا موافقت شود.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، سعید ممبینی در نشست بررسی برگزاری دومین جشنواره فروش فوق‌العاده "نمایشگاهی به وسعت ایران" با اشاره به خسارات وارد شده به اصناف در دوره شیوع کرونا، گفت: در سال گذشته برگزاری نمایشگاه به وسعت ایران در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه بازدهی مطلوب، رضایت و آرامش در بازار را به دنبال داشت. بنابراین امسال نیز برگزاری جشنواره فروش فوق‌العاده با وسعت و گستردگی بیشتر نسبت به سال گذشته در دستور کار اتحادیه‌های صنفی منتخب سراسر کشور قرار گرفته است.

وی افزود: در شرایط رکود بازار باید تلاش کنیم این طرح از جذابیت و تنوع بالایی برخوردار باشد و قیمت‌ها نیز با حداقل سود عرضه و موجب استقبال و همین‌طور ایجاد انگیزه برای خرید مردم شود در این صورت مصرف‌کننده نیز شاهد تفاوت عرضه کالا در واحدهای صنفی منتخب خواهد بود.

رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه امیدوار است سطح مشارکت واحدهای صنفی سراسر کشور در اجرای طرح نمایشگاهی به وسعت ایران بالا برود، افزود: اگر شرایط اقتصادی و نرخ ارز در کشور متعادل شود و تثبیت بیشتری پیدا کند شرایط بهتری بر اقتصاد بازار حاکم خواهد شد و در روزهای آینده شاهد اتفاقات مثبتی در اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی تأکید کرد: در دو سال اخیر اقتصاد تمامی کشورها تحت تأثیر کرونا آسیب زیادی دیدند و در کشورمان اصناف بیش از سایر بخش‌ها متحمل خسارت شدند.

دومین جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی با عنوان «نمایشگاهی به وسعت ایران» با حمایت وزارت صمت و با محوریت اتاق‌های اصناف سراسر کشور و اتحادیه‌های صنفی از اول بهمن ۱۴۰۰ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. بر اساس جزئیات منتشر شده از این طرح، امسال کالاها و خدمات دارای اولویت برای شرکت در این طرح شامل پوشاک، کیف و کفش و محصولات چرمی، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، میوه قالیشویی و لوازم خانگی است. البته مشارکت سایر رسته‌های صنفی با رعایت شرایط دستورالعمل جشنواره فروش فوق العاده نوروزی بلامانع است.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد