hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > همه امکانات مجموعه سپاه در اختیار سیل‌زدگان جنوب کرمان قرار دارد

همه امکانات مجموعه سپاه در اختیار سیل‌زدگان جنوب کرمان قرار دارد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: فرمانده کل سپاه پاسداران مراتب امداد و کمک‌رسانی را ابلاغ کرده و تمامی مجموعه سپاه اعم از قرارگاه قدس، نیروی هوایی و دریایی و قرارگاه خاتم الانبیا سپاه ثارالله، دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز را از جمله ۲ فروند بالگرد به منطقه اعزام می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سردار حسین معروفی روز چهارشنبه با حضور در مناطق سیل زده جنوب کرمان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه حجم آب و سیلاب غیرقابل پیش‌بینی بود اظهارداشت: آب بسرعت وارد منطقه می شود، به خانه ها، مزارع و دام های مردم آسیب می زند اما خوشبختانه ماندگاری آن کم است.

وی با بیان اینکه اولویت اول خدمات رسانی و مراقبت از جان و نجات مردم است تصریح کرد: در قرارگاه‌های پشتیبانی جنوب و شرق، نیروهای سپاه مشغول فعالیت هستند و در شهرستان ریگان نیز بشدت مشکل داریم که شب گذشته شهروندان درگیر سیلاب را نجات دادیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهارداشت: پس از فروکش کردن سطح آب نخستین موضوع لایروبی خانه های مردم و شست و شوی اسباب و اثاثیه سیل‌زدگان خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم سرعت بخشی امداد رسانی به مردم سیلزده بیان کرد: راه های مواصلاتی منطقه هر چه زودتر حتی به صورت موقت باید بازگشایی شوند تا ارتباط شهر و روستاهای دچار سیلاب برقرار شود.

سردار معروفی ادامه داد: سیل بندهایی که دچار آسیب شده اند باید موقتا اصلاح شوند تا در بارش های بعدی از بروز مشکلات جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه توزیع غذای گرم بین مردم کلید خورده گفت: مسئولیت طبخ و توزیع غذا را برای سیل‌زدگان برعهده گرفته ایم و حدود ۹ هزار پرس غذای گرم تاکنون در منطقه توزیع شده و سعی داریم موکب های مردمی نیز فعال شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: نیروهای جهادی هم در منطقه حضور دارند و تا پایان  بحران و سیل و تا زمانی که مردم نیاز به کمک داشته باشند، منطقه را ترک نمی کنیم.

به گزارش ایرنا، طی بارندگی های شدید چندروز اخیر خسارت سیلاب در نقاط مناطق جنوبی و شرقی استان کرمان زیاد برآورد شده است و تلاش برای امدادرسانی همچنان با حداکثر ظرفیت ادامه دارد.

جنوب کرمان یک هفته پیش نیز درگیر سیل شدید بود که خسارت های فراوانی را ایجاد کرده بود.

برای کسب جزییات بیشتر از میزان خسارت ها و وضعیت کنونی مناطق جنوبی و شرق کرمان از طریق مطالعه لینک خبرهای زیر اقدام کنید:




امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد