hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رییسی: تعامل ایران و روسیه در منطقه امنیت‌ساز است

رییسی: تعامل ایران و روسیه در منطقه امنیت‌ساز است

رییس‌جمهور گفت: تعامل ایران و روسیه در منطقه حتما امنیت‌ساز است و جلوی یکجانبه‌گرایی را خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز چهارشنبه پیش از ترک تهران در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: این سفر به دعوت آقای پوتین انجام می‌شود و در این سفر جهت ارتقای دیپلماسی منطقه‌ای تلاش خواهد شد.

 وی اضافه کرد: بدون تردید ارتباطمان با همه همسایگان به ویژه کشور روسیه که مناسبات سیاسی و هم اقتصادی و تجاری در حوزه های مختلف وجود دارد، می‌تواند نقطه عطفی برای همه مناسباتی باشد که با کشور روسیه داریم.

رییس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور مستقل، مقتدر و صاحب نفوذ در منطقه است و روسیه هم کشوری مهم و باقدرت و دارای نفوذ است. گفت و گوی دو کشور مهم و دارای قدرت و با نفوذ می‌تواند در امنیت منطقه، روابط اقتصادی و روابط تجاری منطقه بسیار تاثیر گذار باشد.

آیت الله رئیسی گفت: ما و روسیه در بسیاری از تشکل‌های اقتصادی و سیاسی موجود در منطقه مانند مجموعه شانگهای عضو هستیم و روسیه نقش مهمی در این تشکلها دارد و زمینه عضویت ایران در این اجلاس فراهم شد و ایران به عضویت رسمی شانگهای درآمد در  این اجلاس همکاریهای خوبی با همه کشورها به ویژه روسیه خواهیم داشت.

رئیس جمهوری اضافه کرد: روسیه در اتحادیه اوراسیا روسیه نقش محوری دارد وهمکاری ما در این جهت می تواند در ارتقای گام‌های تجاری و اقتصادی موثر باشد.

 وی گفت: ما منافع مشترکی با روسیه داریم این تعامل و منافع مشترک در منطقه حتما امنیت ساز است و جلوی یکجانبه گرایی را در منطقه خواهد گرفت ایران  روسیه با ظرفیت ها بسیاری که دارد بسیار می تواند در جهت شرایط منطقه تاثیرگذار باشد.

ادامه دارد 

منبع: irna-84618709

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد