hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پلنگ مجروح ایلام تلف شد

پلنگ مجروح ایلام تلف شد

پلنگ مجروح استان ایلام که به بیمارستان دامپزشکی تهران منتقل شده بود, تلف شد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم , پلنگ مجروح استان ایلام که روز یکشنبه به بیمارستان دامپزشکی تهران منتقل شده بود, تلف شد. این پلنگ در منطقه بانروشان شهرستان مهران, زنده‌گیری و برای درمان به بیمارستان دامپزشکی تهران منتقل شده بود. تاکنون علت جراحات وارده به این پلنگ مشخص نشده است.

دکتر شهاب‌الدین منتظمی, مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با مرگ این پلنگ اظهار کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شده که استخوان‌های بازوی هر 2 دست این پلنگ شکسته است و حدود 7,8 روز از ایجاد این شکستگی‌ها گذشته بود. همچنین زبان این پلنگ نیز دچار پارگی عمیقی شده بود.

وی افزود: متاسفانه با وجود تلاش تیم دامپزشکی این پلنگ قبل از آماده‌سازی برای عمل جراحی تلف شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست در رابطه با شرایط انتقال این پلنگ گفت: باید توجه داشت که در بسیاری از موارد گونه‌های وحشی حیات وحش مانند پلنگ در مناطقی یافت می‌شوند که صعب‌العبور است و امکان دسترسی به آن‌ها سخت است. با وجود محدودیت‌هایی که برای دسترسی به این گونه ارزشمند حیات وحش  وجود دارد, بلافاصله بعد از اطلاع‌رسانی دوستداران حیات وحشی مبنی بر پیدا کردن یک پلنگ زخمی, مامورین اداره کل محیط زیست ایلام خود را به پلنگ رسانده و آن را منتقل کردند.

به گزارش تسنیم, پلنگ مجروح ایلام دومین مورد از تلفات این گونه ارزشمند حیات وحش ایران در دی ماه است. هفته گذشته نیز یک فرد پلنگ ایرانی که در یک گاوداری در استان کرمان زنده‌گیری شده بود به دلیل برخورد ناشیانه کارگران دامداری با این حیوان, علیرغم تلاش‌های دامپزشکان و کارشناسان محیط زیست استان کرمان, تلف شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد